En امروز : 9 فروردین 1403

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در بازدید از سایت محصول سالم در بهنمیر؛

حمایت از بخش کشاورزی با توجه به نقش مازندران در تامین امنیت غذایی یک ضرورت است

کد خبر : 82370 27 اردیبهشت 1398فرهنگی
پ

سمیه قاسمی طوسی، از مزرعه توت فرنگی ارگانیک در بهنمیر که که توسط یک بانوی تولید کننده و کارآفرین اداره می شود بازدید کرد‌. ‎

سمیه قاسمی طوسی و هیات همراه، از سایت الگویی محصول سالم توت‌فرنگی که با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و سازمان جهاد کشاورزی مازندران(مدیریت ترویج) در روستای «هلی باغ» بهنمیر بابلسر در حال فعالیت است، بازدید کردند.

این سایت در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع قرار دارد که توسط یک بانوی تولید کننده و کارآفرین اداره می شود، در جریان سیل اخیر در مازندران مزرعه این بهره‌بردار دچار خسارت شد و امسال نتوانست محصول خود را آنطور که برنامه ریزی کرده بود به بازار فروش برساند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران پیش از بازدید از مزرعه کشت سالم توت فرنگی در روستای هلی باغ بهنمیر، در جمع مسئولان مربوطه این طرح در بهنمیر، اظهار کرد: مازندران یک استان کشاورزی است و نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد بنابراین باید از طرح‌های کشاورزی در این استان حمایت کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه یکی از طرح‌های کشاورزی مورد حمایت، کشت محصول سالم است، افزود: محصولات طبیعی و ارگانیک در جهان طرفداران خاصی دارد، این محصولات غیر از اینکه از سلامت برخوردارند، ماندگاری خوبی دارند و در کشور ما نیز رغبت به سمت تولید و خرید این محصولات جای خود را پیدا کرده است.

قاسمی‌طوسی با اشاره به محدودیت های اعتباری که امور بانوان و خانواده استانداری با آن روبه‌رو است، اظهار کرد: در سال گذشته با اعتباراتی که داشتیم سعی کردیم تا جایی که وظیفه بوده است به آنها عمل کنیم و برای سال جدید نیز سعی داریم که بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش غیرقابل انکار محصولات سالم در سلامت جسمی افراد، بیان کرد: امسال رویکرد خوبی را دولت در نظر گرفت است تا به محصولاتی که سالم کشت می شوند و مورد تایید سازمانهای مربوطه هستند، استاندارد تشویقی اعطا کند، این تصمیم می تواند مشوق خوبی برای تولید محصولات ارگانیک باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، همچنین با اشاره به اینکه کشاورزان برای بهبود و توسعه کسب و کار کشاورزی خود نیاز به تسهیلات دارند، خواستار تسهیلگری از سوی بانکهای عامل برای اشتغال های خرد روستایی شد.

قاسمی‌طوسی گفت: نقش مهم زنان روستایی در اقتصاد خانواده مشهود است، آنها همپای مردان و حتی جلوتر و بهتر از آنها به کار و تلاش می پردازند، تولید محصولات سالم و ارگانیک از آن دست فعالیتهایی است که نیاز به صبر و حوصله و ظرافت دارد، از اینرو زنان برای این کار بهتر از مردان وارد شده اند و نتیجه گرفته‌اند.

وی از همکاری جهاد کشاورزی و معاونت بهداشتی استان و مسئولان مربوطه در شهرستان‌ها و بخشداریها برای اینکه طرح‌های توانمندسازی زنان در بخش کشاورزی با رویکرد اشتغال‌محور، اقتصادمحور و مهمتر از همه، سلامت‌محور انجام شد، قدردانی کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری