En امروز : 7 اردیبهشت 1403

اخطاریه

هواشناسی

کد خبر : 82581 5 خرداد 1398
پ

پیرو اطلاعیه شماره 86/44/20967 مورخ 98/3/4 و بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، از روز دوشنبه مورخه 98/3/6 تا پایان هفته جاری، هم در البرز جنوبی (ارتفاعات سمت استانهای البرز،تهران و سمنان) و هم در البرز شمالی (ارتفاعات مازندران) ضمن کاهش 5 تا 10 درجه ای دما ، شاهد ناپایداری هایی به شکل رشد ابر همراه با رگبار باران ، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید موقتی(40 تا 60 کیلومتر بر ساعت) خواهیم بود . لذا بدلیل وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در کوتاه مدت می تواند منجر به جاری شدن روان آب و سیلاب ناگهانی بصورت محلی و نقطه ای بویژه در کوهپایه ها و ارتفاعات استان شود. ‎

بسمه تعالی

                                                             ((سال رونق تولید ))

 

اخطاریه اداره کل مدیریت بحران استان  

 پیرو اطلاعیه شماره 86/44/20967  مورخ 98/3/4 و بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، از روز دوشنبه مورخه 98/3/6 تا پایان هفته جاری، هم در البرز جنوبی (ارتفاعات سمت استانهای البرز،تهران و سمنان) و هم در البرز شمالی (ارتفاعات مازندران) ضمن کاهش 5 تا 10 درجه ای دما ، شاهد ناپایداری هایی به شکل رشد ابر همراه با رگبار باران ، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید موقتی(40 تا 60 کیلومتر بر ساعت) خواهیم بود . لذا بدلیل وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در کوتاه مدت می تواند منجر به جاری شدن روان آب و سیلاب ناگهانی بصورت محلی و نقطه ای بویژه در کوهپایه ها و ارتفاعات استان شود.

 لذابه کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و عدم تردد از حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل هابا کسب اطلاعات از مسیرطی طریق نمایند.
  • دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رعد و برق و بارش های رگباری نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را به دور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • صاحبان مزارع پرورش ماهی مستقر در حاشیه رودخانه ها ، ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ، اقدامات لازم را در راستای کاهش خسارات و تلفات احتمالی معمول دارند .
  • با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری گردد .
  • شهرداران محترم ، بدلیل پیش بینی وزش باد نسبتاً  شدید موقتی  در سطح استان ، تمهیدات و اقدامات لازم در خصوص تثبیت تابلوها و بیلبردها را بعمل آورند .
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .

گالری تصاویر

اشتراک گذاری