امروز : 1 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تاکید کرد:

ضرورت همکاری بین سمن‌ها و بخش دولتی در حوزه کودک/ از کودکان نباید بعنوان ابزار اقتصادی در جامعه استفاده شود

کد خبر : 82747 11 خرداد 1398
پ

سمیه قاسمی طوسی در جلسه تخصصی حقوق کودک در استانداری بیان کرد: در حوزه کودک نیاز به فعالیت بین بخشی داریم؛ باید توانمندی ها و برنامه ها و ظرفیتهای سمن ها با ظرفیت ها و برنامه های دستگاههای اجرایی ترکیب شود، یعنی ارتباط محکمی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود. ‎ ‎

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: در حوزه کودک نیاز به فعالیت بین بخشی داریم؛ باید توانمندی ها و برنامه ها و ظرفیتهای سمن ها با ظرفیت ها و برنامه های دستگاههای اجرایی ترکیب شود، یعنی ارتباط محکمی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.

سمیه قاسمی طوسی در جلسه کمیته تخصصی حقوق کودک استان، اظهار داشت: در حوزه کودک آسیب های زیادی داریم و نمی توانیم همه آنها را حل کنیم اما باید به بحث پیشگیری ورود جدی و اساسی داشته باشیم تا مشکلات موجود را کاهش دهیم.

وی افزود: ورود، شناخت و حل مسائل مربوط به کودک نیاز به فعالیتهای بین بخشی دارد، آموزش و پرورش استان تنها در بخش آموزش ابتدایی بیش از 260 هزار دانش آموز دارد، حدود هزار مهد کودک و موسسات مربوط به آموزش کودکان با عناوین مختلف در استان زیر پوشش بهزیستی و سایر نهادها هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به وجود تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک، گفت: باید توانمندیها و برنامه ها و ظرفیتهای سمنها با ظرفیتها و برنامه های دستگاههای اجرایی ترکیب شود، یعنی ارتباط محکمی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.

وی افزود: اگر از حالت جزیره ای خارج شویم و مجموعه متحدی را ایجاد و روی موضوع واحدی تمرکز کنیم و نتیجه درستی بگیریم می توانیم در بخش پیشگیری و در ادامه در حل بسیاری از مسائل موفق عمل کنیم.

قاسمی طوسی بیان کرد: نیاز داریم که حقوق مربوط به کودکان از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شود، هدف این است که هم کودکان (افراد زیر 18 سال) و هم خانواده ها نسبت به حقوق کودک اطلاع داشته باشند و این حقوق مطالبه شود.

وی افزود: در راستای پیشگیری از جرم، خانواده ها باید مراجع درست و دارای اهلیت در حوزه حقوق کودک را بشناسند و در مواقع لزوم به آنها مراجعه کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه حل مشکلات کودک‌آزاری نیاز به نگاه جدی به مساله در سطح کلان دارد، اظهار داشت: فعالیتهای خوبی از سوی برخی از مهدکودکها انجام شده است، در یکی از آنها گروه مادران، پدر خوب، گروههای کودک، نوجوان و جوان را داریم که برنامه های مناسبی دارند و با 850 مهد کودک استان در ارتباط هستند.

قاسمی طوسی ادامه داد: ما نیاز به فعالیت چنین سازمانهای مردم نهاد فعال در استان داریم. این سمنها ارتباط خوبی با عموم مردم دارند، استانداری مازندران نیز از این مجموعه های مردم نهاد که دغدغه حقوق کودکان را دارند در کنار سایر سازمانهای مردم نهاد، حمایت می کند.

وی گفت: کودکان ما باید خودمراقبتی را بیاموزند، قدرت "نه" گفتن و دفاع از خود را بیاموزند، نباید از کودکان به عنوان ابزار اقتصادی استفاده شود. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز آن را در جامعه می‌بینیم، بحران هویت است، باید در زمینه آموزش بیشتر کار کنیم، هر چند منابع مالی محدودی داریم اما برخی از کارها نیاز به بودجه چندانی ندارد. کودکان و نوجوانان ما باید تعهد و تعصب و تعلق به کشور خود داشته باشند و نباید شاهد گسست فرزندان خودمان از کانون خانواده و جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
پیوند ها