امروز : 6 اردیبهشت 1403

به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد انجام شد:

دیدار مدیرکل بانوان استانداری مازندران با خانواده شهید محمد تقی نوبخت

کد خبر : 82748 9 خرداد 1398
پ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به همراه مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان، به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد از خانواده شهید نوبخت در شهرستان ساری دیدار کرد. ‎

به گزارش واحد روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری مازندران، سمیه قاسمی‌طوسی صبح امروز در دیدار با خانواده شهید محمدتقی نوبخت از شهدای عملیات بیت‌المقدس(آزادسازی خرمشهر) بیان کرد: شهدا سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند و این یک شعار نیست، مسئولان نظام نیز در فرصت‌های مختلفی به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند و ما هرچه در این راه خدمت کنیم، باز هم در قبال فداکاری‌های شهدا و صبوری خانواده‌های آنها کم است.
وی افزود: امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در طول سال برنامه‌های مختلفی دارد که بخشی از آنها به سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران اختصاص دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: رسیدگی به مشکلات زنان و خانواده و کودکان را در حد توان انجام می‌دهیم، در استانداری مازندران با نگاه مناسبی که شخص استاندار دارند فارغ از هر نوع جناح‌بندی و حزب‌گرایی، در حوزه زنان حمایت‌های خوبی می‌شود و از طرح‌ها و برنامه‌ها به خوبی دفاع و حمایت و در صورت لزوم پیگیری می‌شود.
قاسمی‌طوسی اظهار کرد: بحث آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین توانمندسازی زنان را با کمک اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و امور بانوان و خانواده استانداری مازندران آغاز کردیم و موفقیت‌هایی را ازجمله در بخش تولید محصول سالم کشاورزی داشتیم.
وی ادامه داد: طبق برنامه، در کشور 6 هزار نفر از این آموزشها بهره‌مند می‌شوند که سهم مازندران 370 نفر است. علاوه بر آن نیز برنامه‌هایی را در ورزش، مشاغل خانگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی داریم.
در این دیدار که با حضور نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت های صنعت آب و برق استان صورت گرفت، همسر و فرزندان شهید نوبخت سخنانی داشتند، همسر شهید که در بستر بیماری است، می‌گفت: "شب 21 رمضان بود که همسرم را با لباس سفید بلندی که بر تن داشت در خواب دیدم، توصیه‌های به من داشت".... "جایگاه شهدا بلند است و جای آنها در بهشت است، ما باید به فکر خودمان باشیم، فرزندانی صالح و پاک تربیت کنیم و تحویل جامعه بدهیم. خدارا شکر می کنم که 4 فرزند صالح را تربیت کردم".
فرزندان شهید نوبخت از حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و نگاه استانداری مازندران و همچنین از حضور هیات همراه قدردانی کردند.
شهید محمدتقی نوبخت، سال 61 در عملیات بیت‌المقدس یعنی عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. در این عملیات 6 هزار رزمنده به شهادت رسیدند که 270 تن از شهدای مازندران هستند.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها