امروز : 30 فروردین 1403

فرماندار مرکز استان مازندران اعلام کرد

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در ساری

کد خبر : 82821 12 خرداد 1398
پ

فرماندار ساری با اشاره به اجرای این طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار در سطح این شهرستان افزود: از ۱8 خرداد ماه تا 15 تیرماه سال جاری این طرح به صورت سراسری در سطح شهرستان و در پایگاه‌های ثابت و سیار شبکه بهداشت و درمان اجرایی می‌شود. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، عباسعلی رضایی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی سال ۹۸ شهرستان ساری که با حضور روسای ادارات، مدیران  و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان شهرستان ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، قیام 15 خرداد و تبریک عید سعید فطر، گفت: پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و در ۴۰ سال اخیر در همه زمینه‌ها، چشمگیر بوده است، یکی از حوزه‌هایی که بعد از انقلاب، شاهد تحولی شگرف بود، حوزه بهداشت و سلامت و درمان مردم است.

وی با بیان اینکه سلامتی و سالم زیستن یکی از مهم‌ترین مواردی است که دین اسلام توجه ویژه‌ای به آن دارد، اظهار کرد: در آیات و روایات متعدد تأکیدات ویژه‌ای بر نحوه صحیح تغذیه شده است به‌گونه‌ای که بیش از ۳۰۰ آیه درباره سلامت و سالم زیستن در قرآن کریم وجود دارد.

فرماندار مرکز استان مازندران با تاکید بر ترویج شیوه صحیح زندگی، آموزش همگانی سلامت، تصریح کرد: هر چند بخشی از بیماری‌ها با صرف هزینه‌ی درمان پذیر بوده اما تبعات ناشی از آن به قمیت جان فرد و یا حتی ناتوانی منتهی می‌شود، در حالی که شیوه صحیح زندگی، آموزش همگانی و با تغییر رفتار می‌توان با کمترین هزینه‌ای پیشگیری کرد.

رضایی به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون اشاره کرد و افزود: فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت اموزش این مهم را به همه شهروندان ایرانی در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار در سطح این شهرستان افزود: از ۱8 خرداد ماه تا 15 تیرماه سال جاری این طرح به صورت سراسری در سطح شهرستان و در پایگاه‌های ثابت و سیار شبکه بهداشت و درمان اجرایی می‌شود.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها