امروز : 10 فروردین 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

100 روستای هدف تولید محصولات سالم باغی و دامی معرفی می‌شوند

کد خبر : 82823 12 خرداد 1398
پ

سمیه قاسمی طوسی در جلسه ای که با هدف توانمندسازی بانوان جهت تولید محصول سالم کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی برگزار شد، اظهار کرد: براساس توافق اداره کل روستایی و شوراهای استانداری، جهاد کشاورزی و امور بانوان استانداری مازندران، در راستای تولید محصولات زراعی و باغی و دامی سالم در روستاها، 100 روستا در فاز نخست به عنوان پایلوت معرفی می‌شود. ‎ ‎

 

به گزارش روابط عمومی استانداری، سمیه قاسمی طوسی در جلسه ای که با هدف توانمندسازی بانوان جهت تولید محصول سالم کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی برگزار شد، اظهار کرد: در این زمینه نشست هایی با جهاد کشاورزی و امور روستایی داشتیم، در جلسه شورای مدیران نیز استاندار مازندران بر نقش تولیدات باغی و دامی سالم با بهره‌گیری از روش های علمی و مراکز تحقیقاتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی، تاکید کرد.

وی افزود: علمی کردن روش های تولید و اجرای طرح الگوی کشت و تولید مرغ سبز نیز مورد توجه واقع شد، در همین راستا نیز در نظر داریم مزارع الگوی کشت سالم را در محصولات مختلف افزایش دهیم که یک نمونه موفق را در مزرعه توت فرنگی واقع در بهنمیر تجربه کردیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه بانوان نقش مهمی در تامین سبد غذایی و سفره سالم دارند، گفت: 13 صندوق خرد روستایی بانوان در مازندران راه اندازی شده و فعال است که مدیران عامل آنها عمدتاً از تسهیل گران بخش کشاورزی هستند و این یک ظرفیت برای تولید محصول سالم است.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار و 600 شورای روستا و 3 هزار و 250 دهیار در مازندران فعالیت دارند، اظهار کرد: از این تعداد براساس آمار اداره کل امور روستایی، 219 دهیار زن داریم، و جهاد کشاورزی نیز اعلام کرده است؛ 681 هزار کشاورز مازندرانی از جامعه زنان هستند.

قاسمی طوسی ادامه داد: با این ظرفیت جمعیتی در حوزه بانوان نیاز به برنامه‌ریزی اساسی داریم که ابتدا آموزش ها و ترسیم یک چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای تولید محصول سالم را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: در نتیجه نشستی که با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی و امور روستایی و شوراها استانداری و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اهمیت موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که در فاز نخست، 100 روستا معرفی شوند تا برحسب قابلیت هایی که دارند؛ برنامه های آموزشی و نظارت بر تولید محصول سالم زراعی و دامی اجرا شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه اعتبارات بخش بانوان از محل 5 صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته، 280 میلیون تومان بوده است، گفت: برای سال جاری هیچ اعتباری به بخش بانوان اختصاص داده نشده است، لذا برای اجرای برنامه ها که ما را به سلامت و امنیت غذایی، پایداری اقتصاد و اشتغال کشاورزی نزدیک می کند؛ به تعاملات بین بخشی نیاز داریم. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها