امروز : 10 فروردین 1403

فرماندار محمودآباد :

صنایع دستی جزء هویت فرهنگی و تاریخی ماست.

کد خبر : 82994 27 خرداد 1398
پ

یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در نشست با جامعه هنرمندان صنایع دستی محمودآباد که به مناسبت روز ملّی صنایع دستی در محل فرمانداری تشکیل شده بود گفت: در سال گذشته در راستای تقویت تولیدات صنایع دستی و بنگاههای زود بازده سال گذشته 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شد. ‎

 

فرماندار محمودآباد :

صنایع دستی جزء هویت فرهنگی و تاریخی ماست.

 

فرماندار محمودآباد گفت: توجه به کارگاه های کوچک تولیدی صنایع دستی در تحقق شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی اثر بخش خواهد بود.

 

یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در نشست با جامعه هنرمندان صنایع دستی محمودآباد که به مناسبت روز ملّی صنایع دستی در محل فرمانداری تشکیل شده بود گفت: در سال گذشته در راستای تقویت تولیدات صنایع دستی و بنگاههای زود بازده سال گذشته 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شد.

 

ایشان توجه به کارگاه های تولیدی و بنگاههای زود بازده را یک ضرورت در راستای ارتقاء و توجه به هنر صنایع دستی دانست و عنوان کرد : با هدف ایجاد باز فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی در صدد راه اندازی بازارچه صنایع دستی در محمودآباد هستیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد دو ویژگی برجسته صنایع دستی را هنر نهفته در اثر و ذئق هنرمند عنوان کرد و افزود: کشور ما ایران از نظر تولیدات ، قطب صنایع دستی و سومین کشور در تنوع و ذوق هنری در دنیا می باشد.

 

وی عدم تولید محصولات بر اساس سلیقه های مشتریان و هزینه های بالای تولید و تبلیغات ضعیف را مهمترین دلایل نداشتن بازار فروش در داخل و خارج کشور دانست و افزود: تشکیل شرکت تعاونی هنرمندان صنایع دستی به منظور تحقق مطالبات جامعه هنرمندان صنایع دستی می تواند کمک حال این قشر فرهیخته باشد.

 

در بخش پایانی این نشست هر یک از هنرمندان حاضر در جلسه به تشریح نقطه نظرات خود پرداختند و با اهدای لوح تقدیر از 5 هنرمند شهرستان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

 

 

 

اشتراک گذاری