امروز : 1 اردیبهشت 1403

فرماندار محمودآباد :

پدافند غیرعامل باید به یک ضرورت و اصل در جامعه دیده شود.

کد خبر : 83075 28 خرداد 1398
پ

جلسه کمیته مشاوران جوان پدافند غیرعامل شهرستان محمودآباد برای اولین بار در کشور به همت روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد و به ریاست یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد و با حضور مهدی منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران و صدیقه حق شناس معاون برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از جوانان فعال شهرستان در سالن شماره دو فرمانداری محمودآباد برگزار شد. ‎

 

فرماندار محمودآباد

پدافند غیرعامل باید به یک ضرورت و اصل در جامعه دیده شود.

یحیی یوسف پور فرماندار  محمودآباد گفت: باید به مساله پدافند غیرعامل به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جامعه نگاه کرد و همه ی آحاد جامعه را برای تحقق این اصل درگیر و بیدار نمود.

جلسه کمیته مشاوران جوان پدافند غیرعامل شهرستان محمودآباد برای اولین بار در کشور به همت روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد و به ریاست یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد و با حضور مهدی منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران و صدیقه حق شناس معاون برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از جوانان فعال شهرستان در سالن شماره دو فرمانداری محمودآباد برگزار شد.

یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه راه اندازی کمیته مشاوران جوان در حوزه پدافند غیرعامل را ابتکاری خوب دانست و گفت: مساله پدافند غیرعامل یک مساله ی ملّی است و باید برای ارتقای دانش و آمادگی عمومی در این حوزه کلیه آحاد جامعه  را همراه و همگام کرد.

فرماندار محمودآباد با اشاره به سیل ابتدای سالجاری که بخش گسترده ای از استانهای کشور را تحت شعاع خود قرار داد گفت: مهمترین رویکردی که در پدافند عامل دنبال می شود کاهش آسیب پذیری و تسهیل در مدیریت بحران می باشد که در روزهای سیل این مهم به شدت احساس شد.

وی اطلاع رسانی و آموزش و بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی را در توسعه دانش پدافند غیرعامل را ضروری و مهم دانست و افزود: برای کاهش آسیب ها در هر حوزه ای آموزش نقش کلیدی در تربیت جامعه انسانی دارد.

درادامه این جلسه مهدی منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران طی سخنانی در این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام فرماندار محمودآباد در تشکیل این جلسه گفت: برای اولین بار در کشور  کمیته مشاوران جوان در حوزه پدافند غیرعامل در شهرستان محمودآباد راه اندازی شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ، رویکرد سخنانشان با جوانان بود و دولت هم نگاهش بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل جوانان در همه حوزه های عمومی کشور است و این اداره کل با راه اندازی مشاوران جوان در صدد مشارکت جوانان در این بخش می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران مهمترین رویکرد حوزه مشاوران جوان را آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: تا پایان سالجاری کمیته مشاوران جوان پدافند غیرعامل در همه ی شهرستانهای استان فعال خواهد شد.

منفردی پدافند غیرعامل را قدرت پیش بینی حادثه و جلوگیری از خسارت دانست و گفت: هیچ کاری ضروری تر از پدافند غیرعامل در زندگی انسان و جوامع بشری نیست .

در پایان این جلسه با برگزاری انتخابات آقایان اشکان نیاکی با 13 رای و سعید ذاکری با 11 رای به عنوان رئیس و نائب رئیس کمیته مشاوران جوان پدافند غیرعامل شهرستان محمودآباد منصوب شدند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری