امروز : 7 اردیبهشت 1403

اولین همایش سازمان های مردم نهاد در جویبار برگزار شد

کد خبر : 83132 1 تیر 1398
پ

اولین همایش سازمان های مردم نهاد در جویبار برگزار شد با حضور حسن نژاد معاون سیاسی ، امنیتی استانداری ، قاسمی طوسی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار برگزاری اولین همایش سازمان های مردم در جویبار . ‎

اولین همایش سازمان های مردم نهاد در جویبار برگزار شد


با حضور حسن نژاد معاون سیاسی ، امنیتی استانداری ، قاسمی طوسی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار برگزاری اولین همایش سازمان های مردم در جویبار .

         به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، حسین حسن‌نژاد در اولین همایش سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان جویبار با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای بزرگتر از مردم نیست اظهار کرد: در تحولات دو قرن اخیر در کشورمان نقش مردم بسیار برجسته بوده، به طوری که تمام تحولات در جامعه توسط مردم رقم خورده است.
وی تصریح کرد: در هرجایی که مردم حضور داشته باشند کارهای بزرگی انجام می‌شود.


معاون استاندارمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید برنقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد امور گفت: همه ما با اراده و تعهدی که مردم داریم انجام وظیفه می‌کنیم که اگر مشارکت مردم سازمان یافته باشد می‌توانیم حضور آنان را به صورت مستمر و مدام در کنار خود ببینیم.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت‌ها مکلف هستند تا شرایطی را فراهم کنند تا مردم آنچه را که آزادانه فکر می‌کنند که به عنوان یک شهروند موفق باشند و عمل کنند، فراهم کند که یکی از این موارد سازمان‌های مردم نهاد است.
وی با اشاره به اینکه با حضور سمن‌ها هزینه‌های دولت نیز کاهش می‌یابد بیان کرد: با حضور و مشارکت سمن‌ها علاوه بر کاهش تبعات اجتماعی مسائل، کارها با کمترین هزینه انجام می‌شود.

معاون استاندارمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمن‌ها را نظام پنهان سلامت در کشور دانست و گفت: برخی از وضعیت‌های اجتماعی کشور نامطلوب است که با ابزارهای درست می‌توانیم این وضعیت را درست کنیم و به تعادل پیش ببریم که سمن‌ها می‌توانند عهده‌دار این کار باشند
وی با تأکید بر تشکیل سمن‌های تخصصی در کشور تصریح کرد: اگر امروز پیچیدگی در روابط اجتماعی را قبول داریم باید بپذیریم که باید برای رفع این پیچیدگی‌ها سمن‌ها تخصصی شکل بگیرد و برای هر مشکل یک سمن تخصصی تشکیل می‌شود.

معاون استاندارمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: امروز ۴۷۹ سمن مجوزدار در مازندران فعالیت می‌کنند که نیاز به رشد کمی و کیفی در این حوزه داریم.

حسن‌نژاد با بیان اینکه دومین خانه تشکل‌های غیردولتی کشور در مازندران تشکیل شده اظهار کرد: اولین مرکز رصد فعالیت‌های اجتماعی در مازندران راه‌اندازی شد که این مرکز با تحلیل واقع‌بینانه از آسیب‌های اجتماعی در استان شکل گرفته است.

وی فعالیت در شکل‌گیری سمن‌ها را یک سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال در اختیار سمن‌ها قرار داده‌ایم تا به نیابت از دولت کارها را انجام دهند.

آیت‌الله محمدتقی ناعلیزاده امام‌جمعه شهرستان جویبار دراین همایش با بیان اینکه کارها باید به مردم سپرده شود گفت: کارها را باید به مردم واگذار کنیم زیرا مردم در بسیاری از موارد از جمله برگزاری مراسم در ایام محرم، ماه رمضان یا راهپیمایی‎‌ها به خوبی از پس کار بر می‌آیند و بهترین نحو آن را برگزار می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: بهترین هنر برای هر مدیری رضایتمندی مردم است زیرا اگر مردم راضی باشند یعنی کارها به خوبی در حال انجام است و موفقیت‌ها افزایش پیدا می‌کند در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.
سیدعلی اسد فرماندار شهرستان جویبار در اولین همایش سازمان‌های مردم نهاد در این شهرستان با بیان اینکه شکل‌گیری سمن‌ها برگرفته از آموزه‌های دینی اسلامی است گفت: در آموزه‌های دینی ما نیز بر مشارکت و مشورت با مردم بارها تأکید شده و اینکه بگویم که منشأ این سمن‌ها از غرب بوده اشتباه است.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید غیرانتفاعی، عدم وابستگی به دولت، داوطلبانه و مشارکتی و غیرسیاسی باشند در زمان بروز مشکل یا نحرافی به خوبی عمل کنند.

فرماندار جویبار با اشاره اینکه ۱۷ سمن در شهرستان جویبار به ثبت رسیده اظهار کرد: از این تعداد فقط ۷ سمن آن فعال هستند که باید از لحاظ کیفی و کمی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات، انحرافات و مفاسد در جامعه با کیفی‌سازی سمن‌ها حل خواهد شد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها