En امروز : 10 فروردین 1403

تابستان خبری / غفاری:

هدف از مدیریت مصرف، تامین برق پایدار برای مصرف کنندگان است

کد خبر : 83203 3 تیر 1398فرهنگی
پ

از ساعت 12 تا 16 که پیک مصرف روزانه است، از مصرف کنندگان تقاضا می شود از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند. ‎

  به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، رضا غفاری، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در نشست خبری که در استانداری برگزار شد، این شرکت را پیشرو در ارائه خدمات معرفی کرد و گفت: عملکرد شرکت برق در شهرستان ها با توجه به نوع اقلیم منطقه متفاوت است.
وی با اشاره به شرایط جوی استان ، بیان کرد: امسال شرایط تابستان زودتر از موعد مقرر آغاز شد و 29 روز بحرانی که شرایط دمای هوا به 36 درجه خواهد رسید، پیش رو داریم که این امر افزایش بار برق را بهمراه خواهد داشت.
غفاری افزود: در سال جاری به علت تعطیلات نوروزی و عید فطر و حجم مسافران در استان، رشد بار زیاد شد که به علت افزایش دما پس از آن، این رشد همچنان استمرار دارد.
وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق در روزهای گرم پیش رو، اظهار داشت: هدف ما از مدیریت، مصرف بهینه وتامین برق مطمئن و پایدار برای مصرف کننده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تعداد مشترکین برق را یک میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار و 22 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تمامی روستاهای دارای کد بالای 10 خانوار، دارای برق هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به تاکید استاندار بر کاهش مصرف انرژی، از 25 خرداد و تغییر ساعت کار نهادهای دولتی و بانک ها، مصرف برق بصورت ساعتی پایش و گزارش آن روزانه به استاندار اعلام می گردد.
غفاری خواستار رعایت مصرف انرژی از سوی همه مردم و دستگاه های اجرایی شدوگفت: وقتی عرضه و تقاضا هم خوانی نداشته باشد با فول باری خطوط ترانس ها، بحث فروپاشی شبکه بوجود می آید لذا برای جلوگیری از این معضل باید با کمک همه این روزها را پشت سر بگذاریم.
وی مصرف سرانه خانگی در سال گذشته در مدت مشابه را 250 کیلو وات اعلام کرد و تاکید داشت: از ساعت 12 تا 16 که پیک مصرف روزانه است، از مصرف کنندگان تقاضا می شود از لوازم برقی پرمصرف استفاده نشود، از نور طبیعی در منازل استفاده شود و برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، برای کولر سایه بان تعبیه گردد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان داشت: برای خانوارهایی که زیر 400 کیلو وات مصرف داشته اند، مشوق هایی را ماهانه در نظر گرفته می شود و همچنین خانوارهایی که مصرف بالاتر از 400 کیلو وات داشته باشند،باید 16 درصد جریمه پرداخت کنند.
غفاری با اشاره به اینکه در مازندران به علت فعالیت شالیکوبی ها از 10 مرداد تا 15 شهریور بار فصلی مصرف وجود دارد، افزود: همچنین بعد کنکور باحضور بیشتر مسافران بار مصرفی نیز در استان افزایش خواهد داشت.
وی سرقت انرژی را از بحث های داغ استان بیان کرد و گفت: این مسئله به بدنه ضربه زده و سرمایه ملی را هدر می دهد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان از حذف چاپ کاغذی قبض برق از ابتدای مرداد ماه خبر داد و اذعان داشت: این مورد عزم ملی ست که برای کمک به محیط زیست و کاهش هزینه ها و صرف آن در بخش بهسازی شبکه ها در دستور کار مازندران قرار دارد لذا باید در این زمینه بصورت گسترده اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.
وی افزود: مردم می تواند از طریق سایت، دفاتر پیشخوان دولت و سامانه پیامکی 10009121 به پرداخت قبوض و سایر امور در این زمینه را پیگیری کنند. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری