En امروز : 31 فروردین 1403

با حضور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار مازندران:

طرح گاز رسانی به «آلاشت» مازندران بهره برداری شد

کد خبر : 83251 4 تیر 1398فرهنگی
پ

طرح گازرسانی به شهر کوهپایه ای " آلاشت " و هفت روستای همجوار امروز سه شنبه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار مازندران، معاون گازرسانی شرکت گاز و جمعی از مدیران و مسوولان استان به بهره برداری رسید. ‎

عملیات گازرسانی به شهر آلاشت شهرستان سوادکوه که از سال ۹۱ آغاز شده، اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب سه ایستگاه تقلیل فشار و نصب یکهزار انشعاب از مشخصات این طرح است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در آئین افتتاح این طرح با بیان اینکه برای گازرسانی به شهرآلاشت و هفت روستای همجوار بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: همزمان با گازرسانی به شهر آلاشت، گازرسانی به ۴۰ روستای این بخش نیز در دست انجام است که در صورت تخصیص به موقع نقدینگی و نبود موانع قانونی، اجرایی خواهد شد.

جعفر احمدپور روستاهای بهره مند از گاز در این افتتاحیه را گلیان، شهریارکلا، سرین، لیند، کریکلا، کلاریجان و پارسی عنوان کرد و افزود: گازرسانی به بقیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز در دستور کار قرار دارد.

طبق آمار رسمی شرکت گاز مازندران اکنون، ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

بنابراین آمار در حال حاضر از ۵۸ شهر بزرگ و کوچک مازندران، ۵۵ شهر و از ۲هزارو ۸۹۳ روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند ،۲ هزارو ۲۰ روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردارند.

در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار کیلومتر لوله گذاری و ۷۵۰ هزار علمک در مازندران نصب شده است و در حال حاضر یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر مشترک گاز در استان هستند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه ۲ شهر بلده و گزنک و همچنین ۴۴۸ روستای مناطق کوهستانی و ییلاقی استان در مرحله گاز رسانی قرار دارند، گفت: بر اساس برنامه تاپایان سال ۹۸ طرح‌های گاز رسانی روستاها و شهرها به پایان می‌رسد.

احمد پور با بیان اینکه ۴۲۵ روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر، بخش های لاریجان، کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند، بیان داشت: اگرچه هزینه گاز رسانی در این مناطق بسیار سنگین است، اما دولت مصصم است تا این انرژی مهم را به همه هموطنان برساند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: قبل از انقلاب، هیچ‌گونه خدمات گازرسانی در مازندران وجود نداشت و تمام خدمات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

اشتراک گذاری