En امروز : 5 اردیبهشت 1403

بازدید مشاور وزیر کشور و معاون استاندار مازندران از سواحل استان / تداوم آزادسازی اراضی دولتی در سواحل مازندران

کد خبر : 83255 4 تیر 1398فرهنگی
پ

مهدی رازجویان با اشاره به این که طول ساحل استان 370 کیلومتر می باشد، گفت: از این میزان بالغ بر 163 کیلومتر متعلق به اراضی دولتی، قضایی و نظامی است که از این رقم 118 کیلومتر آزاد شده و 45 کیلومتر هنوز آزاد نشده است / از 45 کیلومتر باقی مانده بالغ بر 28.5 کیلومتر باید آزاد شود و مابقی در تصرف بنادر و اماکنی که استفاده دریا یک ضرورت برای آن هاست باقی خواهد ماند. ‎

در راستای دستور وزیر کشور برای بازدید از سواحل استان های شمالی و ارایه گزارش از روند آزاد سازی سواحل؛ خدمتگزار، مشاور وزیر بهمراه رازجویان، معاون استاندار مازندران از سواحل شهرستان های نوشهر، چالوس، نور و بابلسر بازدید کرد.

مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به این که طول ساحل استان بدون محاسبه شبه جزیره میانکاله بالغ بر 370 کیلومتر می باشد، گفت: از این میزان بالغ بر 163 کیلومتر متعلق به اراضی دولتی، قضایی و نظامی است که از این رقم 118 کیلومتر آزاد شده و 45 کیلومتر هنوز آزاد نشده است.

معاون استاندار با اشاره به این که از 45 کیلومتر باقی مانده بالغ بر 28.5 کیلومتر باید آزاد شود و مابقی در تصرف بنادر و اماکنی که استفاده دریا یک ضرورت برای آن هاست باقی خواهد ماند، افزود: بدلیل این که فاصله بین کوه و دریا در شرق استان زیاد است و استقبال مردم برای سکونت در این مناطق در داخل و خارج استان کمتر است لذا مساحت آزاد شده در شرق استان بیشتر از غرب است که مواهب خدادادی در این مناطق بیشتر و فاصله بین کوه و دریا کمتر و استقبال مردم افزون تر است و عموما در تملک بخش خصوصی قرار دارد که باید با تهاتر، تملک و یا تراکم بصورت تشویقی آزادسازی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر؛ ملاک عمل، آزاد سازی اراضی دولتی است که بالغ بر 28.5 کیلومتر می باشد و در قالب پلاژ برای مسایل رفاهی و آموزشی استفاده می شود.

اشتراک گذاری