En امروز : 31 فروردین 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر

کد خبر : 83270 5 تیر 1398فرهنگی
پ

در بخشی از پیام احمد حسین زادگان، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران آمده است: این مناسبت؛ فرصت مغتنمی برای بازنگری در برنامه های این حوزه و نیز یافتن راهکارهای اثر بخش در پیکار مستمر با این معضل بزرگ اجتماعی است و همه دستگاه های متولی بویژه رسانه ها، رسانه ملی و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی، باید با اطلاع رسانی، جامعه را از آثار ویران کننده این پدیده شوم آگاه سازند. ‎

 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری؛ متن کامل این پیام به شرح زیر است:

امروزه اعتیاد و گسترش مصرف انواع مواد مخدر بصورت یک جریان مخرب فرهنگی و اجتماعی و موثر در محدود کردن روابط خانوادگی، افزایش خشونت در خانواده، افت سطح فرهنگی جامعه، گسترش طلاق و کاهش ازدواج، عدم احساس مسئولیت، سرقت، قتل و... درآمده است و مبارزه با این پدیده شوم یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
نظام جمهوری اسلامی ایران طی 4 دهه علیرغم این که خود یکی از قربانیان این پدیده بوده است لیک در سایه آموزه های دینی و با تأسی از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مقابله با شیوع این پدیده را در دستور کار قرار داده است و با تقدیم هزاران شهید والامقام و جانباز سرافراز در این راه، نقش بی نظیری را در مسیر مقابله با فراگیرتر شدن قاچاق و سوء مصرف مواد مخدر ایفا نموده و در منطقه و عرصه های بین المللی این رسالت را به شایستگی انجام داده است.
امروزه پیشگیری از اعتیاد بعنوان راهکاری منطقی و کم هزینه مورد توجه بسیار است و دولت تدبیر و امید نیز از سال 1392 تاکنون رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با بهره گیری از ظرفیت گروه های مرجع اجتماعی به ویژه تشکل های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و خیران و جلب بیشتر مشارکت های مردم در مبارزه با این آسیب اجتماعی را به عنوان اولویت خود در این عرصه تعیین و برنامه های راهبردی را در این راستا اجرایی کرده است.
26 ژوئن برابر با 5 تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تعیین هفته ای به این مهم؛ فرصت مغتنمی برای بازنگری در برنامه ها واقدامات انجام شده در این حوزه و نیز یافتن راهکارهای اثر بخش در پیکار مستمر با این معضل بزرگ اجتماعی است و همه دستگاه های متولی بویژه رسانه ها، رسانه ملی و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی، باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، جامعه و بویژه جوانان را از آثار بسیار مخرب و ویران کننده این پدیده شوم آگاه سازند.
از این رو باید همراه با اقدامات مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر، تقویت و گسترش فعالیت های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در نقاط و کانون های هدف از جمله مدارس،دانشگاه ها، محیط های کار و خانواده مورد توجه جدی قرار گیرد و از شیوه های خلاق و نوین علمی، رسانه ای و آموزشی برای انتقال پیامها در این راستا استفاده شود.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و ایثارگری جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان مازندران، 26 ژوئن مصادف با 5 تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشته و از مجاهدات همه فعالان این حوزه بویژه دستگاه ها و نهادهای ستادی، اجرایی، نظامی، امنیتی، قضایی، اطلاعاتی و ... عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان قدردانی می کنم و امیدوارم؛ حاصل این تلاش ها برخورداری جامعه ای عاری از پدیده شوم اعتیاد و افزایش روزافزون نشاط و تحرک اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده باشد.ان شاء الله تعالی
احمد حسین زادگان
استاندار مازندران

اشتراک گذاری