امروز : 10 فروردین 1403

واحدهای راکد شهرک صنعتی سلمانشهر باید به چرخه تولید باز گردد

کد خبر : 83722 23 تیر 1398
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران تاکید کرد که همه واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال شهرک صنعتی سلمانشهر شهرستان عباس آباد پس از احیا باید دوباره به چرخه تولید برگردد ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان عباس آباد به نقل از خبرنگار خبرگزاری  ایرنا، فعالیت شهرک صنعتی سلمانشهر در سال ۱۳۷۰ در قالب ۱۰۲ واحد تولیدی در زمینی به گستره حدود ۵۰ هکتار آغاز شد و هم اکنون تعداد واحدهای تولیدی طبق اسناد موجود به ۱۱۵ واحد رسیده است.

حسن خیریانپور روز شنبه در نشست ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور جمعی از مسئولان استانی، محلی و صاحبان واحدهای تولیدی مشکل دار در شهرک صنعتی سلمانشهر برگزار شد، افزود: هم اکنون از مجموع ۱۱۵ واحد تولیدی در این شهرک حدود ۵۶ واحد آن فعال است، حدود ۸۰ واحد نیز با روند پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال ساخت بوده و بقیه نیز تملک بانک‌ها هستند که باید هرچه سریع‌تر مشکل این واحدها برطرف شود.

وی تاکید کرد که با عزم همگانی، حمایت همه جانبه مسئولان استانی و محلی باید وضعیت این واحدهای راکد و درحال ساخت باید تا پایان امسال مشخص شود و استاندار مازندران نیز بر تحقق این مهمو توصیه و تاکید دارد و اعلام کرده که هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر بدهی بانکی در توقیف بانک‌ها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانی مازندران گفت: مواردی که امروز مصوبه می‌شود باید اجرایی و عملیاتی شود و به امید ین که در سال آینده شهرک صنعتی سلمانشهر به عنوان یک شهرک پایلوت فعال واحدهای تولیدی در این منطقه باشد.

خیریانپور با اشاره به مصوبه این جلسه که ۱۰ میلیارد ریال برای انجام روکش اسفالت مسیر دسترسی به این شهرک اختصاص می‌یابد، بر لزوم رفع موانع صدور اسناد مالکیت، تأمین زیرساخت‌ها مانند رفع فرسودگی شبکه‌های آبرسانی، زیباسازی و محوطه@سازی، تعیین تکلیف مالکان اراضی و بررسی علت تعلل آنها در اجرای طرح‌های تولیدی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به آنکه در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی حدود هفت شاخص برای فرمانداران شهرستان‌های ۲۲ گانه استان پیش بینی و ارزیابی خواهد شد، ادامه داد: بر همین اساس آنچه که در این ارزیابی‌ها مدنظر است دانستن تعداد واحدهای تولیدی، تعداد واحدهای تولیدی فعال، غیرفعال و اقدامات صورت گرفته برای احیای واحدهای تولیدی غیرفعال است که باید مورد توجه فرمانداران قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر، برپایی نمایشگاه بین المللی با هدف معرفی توانمندی‌های استان مازندران و نیز همایش فرصت‌های سرمایه گذاری با کشورهای خارجی و نیز برگزاری همایش در حوزه گردشگری و صنایع دستی با محوریت گل و گیاه را جمله برنامه‌های آتی در این استان معرفی کرد و گفت که هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا با حضور رسانه‌های خارجی کشورهای عضو اکو بتوانیم امسال این همایش را در این منطقه برگزار کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سال ۹۲ برای احیای واحدهای تولیدی راکد در این شهرک، فسق قرارداد عاملان تعلل در اجرای طرح‌های تولیدی، احیای تعداد زیادی از واحدهای تولیدی راکد، واگذاری واحدهای بزرگ به سرمایه گذاران دارای اهلیت و بهره برداری از این واحدها و رفع مشکلات راه دسترسی را از جمله این اقدامات معرفی کرد.

بر اساس آمارهای رسمی، میزان اشتغال بخش صنعت در مازندران به استناد پروانه‌های فعالیت صادر شده ۶۱ هزار و ۵۱۱ نفر و اشتغال واقعی آنها ۵۸ هزار و ۶۱ نفر اعلام شده است.
سید مصطفی موسوی همچنین وعده داد با تخصیص اعتبارات لازم مشکل فرسودگی شبکه‌های آب آشامیدنی مورد نیاز این شهرک را برطرف کند.

فرماندار عباس آباد نیز گفت که از سال گذشته تاکنون حدود ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون اعتبار در قالب تسهیلات در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال روستایی، صندوق کارآفرین، بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها به جویندگان اشتغال در این شهرستان پرداخت شد.

جواد اصلانی افزود: تا سال ۹۵ حدود ۲۳ واحد تولیدی در این شهرک فعال بود اما از آن سال تاکنون به حدود ۵۶ واحد رسید و در پی آن دست کم هزار و ۸۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های به عمل آمده از سال گذشته تاکنون مشکلات بانکی یک واحد تولیدی تحت عنوان واحد تولیدی چوب فشرده خزر حل شده و قرار است ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای آن در نظر گرفته شود.

درپایان شماری از صاحبان تولیدی کمبود نقدینگی، رفتارهای سلیقه‌ای بانکی در پرداخت تسهیلات، نبود بازار پسندی مناسب، تأخیر در پاسخ دهی به استعلامات و به تملک در آمدن واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها بابت بدهی و غیرفعال شدن این واحدها را از مشکلات پیش روی برشمردند و خواستار رفع آن شدند.

شهرستان عباس آباد درغرب مازندران قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس