En امروز : 31 فروردین 1403

محمدی در گردهمایی منطقه‌ای بخشداران مازندران در نوشهر، تاکید کرد:

ضرورو اهتمام مجدانه بخشداران در اجرای طرح مازندران پاک

کد خبر : 83759 23 تیر 1398فرهنگی
پ

مدیرکل امور سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران در این همایش خواستار تعامل و مشارکت جدی بخشداران در اجرای طرح مازندران پاک، پاکسازی حاشیه راه‌ها، نگهداری نهال‌های کاشته شده و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شد. ‎

 

طرح میراث ماندگار و مازندران پاک از جمله ایده‌های استاندار مازندران است که نقطه امیدی در پاک کردن چهره استان از زباله است که سالیان سال این سرزمین سبز را آلوده خود کرد.

این طرح یکساله با هدف زباله زدایی از جاده‌ها و اماکن عمومی استان با کمک دهیاری‌ها، شوراها، کارکنان دولت و مردم است تا با فرهنگ‌سازی نه به زباله و ایجاد فرهنگ درختکاری در مازندران، بازگشتی به گذشته زیبای استان باشد.

مهدی محمدی در گردهمایی منطقه‌ای بخشداران مازندران در نوشهر افزود: با توجه به سیاست استاندار در اجرای طرح های میراث ماندگار و مازندران پاک، بخشداران باید در اجرای این طرح تعامل لازم را با دستگاه‌های اجرایی در پاکسازی حریم راه‌ها، تداوم نهضت کاشت و نگهداری نهال‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در جهت حفظ اراضی کشاورزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز جزو وظایف بخشداران است و باید در اجرای آن با جدیت برخورد کنند تا از تغییر کاربری اراضی قابل کشت استان جلوگیری شود.

مدیرکل امور سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران همچنین بر ضرورت رعایت حریم حفاظتی جاده‌ها تاکید کرد و گفت: حریم حفاظتی جاده شهری و روستایی با هماهنگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرسازی و جهاد کشاورزی مازندران به طور کامل باید تعیین تکلیف شود.

وی روکش آسفالت را مطالبات بیشتر بخشداران عنوان کرد و افزود: سهم هر شهرستان در کمیته برنامه ریزی مشخص می‌شود و در این راستا فرمانداران با توجه به امکاناتی که از آن برخوردار هستند می‌توانند به صورت مشارکتی با اعتبار دولتی و مردمی در راستای روکش آسفالت راه‌ها گام بردارند.

محمدی به انتخابات اسفند ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: بخشداران به عنوان مجریان برگزاری انتخابات علاوه بر همکاری با دستگاه‌های اجرایی باید مرور قوانین انتخاباتی را مورد توجه قرار دهند تا با اشرافیت کامل شاهد برگزاری انتخابات خوبی در استان باشیم.

اشتراک گذاری