امروز : 10 فروردین 1403

فرماندار شهرستان عباس‌آباد:

مهم‌ترین فلسفه حجاب، حفظ ارزش و احترام زن است

کد خبر : 83762 24 تیر 1398
پ

فرماندار عباس‌آباد در همایش عفاف و حجاب که با عنوان مدافعان حریم خانواده در این شهرستان برگزار شد، گفت: مهم‌ترین فلسفه حجاب، حفظ ارزش و احترام زن است که اگر این حفظ شود، ارزش وی بالا‌تر می‌رود و این نشانگر ارزش‌گذاری شخصیت انسان‌هاست و می‌توانند وزن و منزلت اجتماعی و دینی خود را حفظ کنند. ‎

جواد اصلانی با بیان اینکه مسئله حجاب، قانون فطرت است و سر پیچی از قوانین فطری، انسان را از هویت خویش خارج می‌سازد و امری است که برای حیات اجتماعی انسان‌ها ضرورت است، افزود: حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی به معنای چیرگی عقل و عامل بسیار موثر و سازنده در شخصیت الهی انسان و پاکی جامعه است.

اصلانی به رابطه امنیت اجتماعی و حجاب پرداخت و اظهار داشت: اسلام، حجاب را از مصادیق مهمّ تحقق امنیّت اجتماعی در جامعه معرّفی کرده است و چالش‌ها، زمینه‌ها و راهبردهای بسیار مهمّی را برای شکوفایی ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد تبیین کرده است.

وی آرامش روحى، استحکام پیوند خانوادگى و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها، حفظ شخصیّت و انسانیّت زن، رشد معنویت، نشاط و امید در خانواده و اجتماع را از مصادیق رعایت حریم و پوشش برشمرد و اذعان داشت: اسلام زنان و مردان را به زندگى اجتماعى، تشویق و به رفع نیازهاى اجتماعى یکدیگر فرا مى‌خواند، تا از این رهگذر، جامعه در مسیر تکاملى خویش حرکت کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان عباس‌آباد خاطرنشان کرد: حجاب گوهرگران‌بها و مروارید ارزشمندی است که قیمتش روزبه‌روز افزونی می‌یابد و نیاز به مراقبت دارد، هر میزان زن از شخصیت معنوی و زیبایی‌های درونی بر خوردار باشد به‌‌ همان اندازه خود را از به نمایش گذاشتن زیبایی‌های ظاهری بی‌نیاز می‌بیند و احساس ارزشمندی می‌کند.

این مسئول با اشاره به تأکیدات قرآن کریم بر لزوم حیاء، عفت و حجاب تصریح کرد: باید همه با هم به‌دنبال ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بوده تا بلکه جامعه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشیم و دشمنان نتوانند به آرزوی دیرینه خود برسند.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف خانواده و اجتماع را از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی مصون می‌دارد، افزود: حجاب زن مسلمان بر خلاف آنچه غربی‌ها می‌اندیشند نشان مظلومیت و محدودیت فرد نیست، بلکه مصونیت و سنگری در برابر توطئه‌های استکبار است.

جواد اصلانی با بیان اینکه حجاب و عفاف باید در خانواده نهادینه و پرورش یابد، تصریح کرد: اگر عفت انسان حفظ نشود، جامعه نیز به سمت بی‌عفتی گرایش پیدا کرده، بنابراین باید همه مردان نیز همانند زنان در حفظ ظاهر و عفت در کلام خود توجه داشته باشند.

فرماندار عباس‌آباد در پایان تأکید کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند کار فرهنگی است و می‌توان از خانواده به‌عنوان نخستین نهادی نام برد که باید فرهنگ‌سازی از درون آن آغاز شود.

.

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس