En امروز : 9 فروردین 1403

رضوانی خبر داد:

صادرات بیش از 80 درصد کالا به کشورهای حاشیه خزر در چند ماهه ابتدای سال جاری

کد خبر : 83773 24 تیر 1398فرهنگی
پ

تعداد شناورهای وارد شده به بندر 39 درصد، تخلیه بار 24 درصد و واردات نیز 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سیاوش رضوانی ، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در نشست خبری که در استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت سه بندر در مازندران، گفت: بنادر استان می توانند از طریق حمل و نقل دریایی نیازمندیهای اقتصادی کشور را به نحو احسن پوشش دهد.
وی از افزایش کشتی های کانتیتربر در دریای خزر خبر داد و افزود: جابجایی از طریق کشتی های کانتینر دار موجب ماندگاری کالا می شود.
رضوانی بیان داشت: بندر امیرآباد یکی از بنادریست که بعد از انقلاب برای ایجاد آن فکر و دوراندیشی شده و کاملا استاندارد و قابل توسعه است.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ظرفیت این بندر برای ورد کالا را 7 و نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود: حدود 40 درصد از ظرفیت بندر خالی هست.
وی اظهار داشت: در سال گذشته 5 میلیون و 700 تن کالا به بنادر استان وارد شد که از این میزان 3 میلیون و 800 تن در بندر امیرآباد بوده است.
رضوانی ماندگاری کالا در بنادر را 30 تا 45 روز اعلام کرد و گفت: اکثر کالایی که وارد بندر امیر آباد می شود، غلات است که باید از بارندگی و رطوبت هوا دور باشد.
وی اذعان داشت: تنوع کالا در دریا روز به روز متنوع تر می شود و اکنون بالای 14 تیپ کالا در بندر جابجا می شود.
رضوانی از اشتغال 1800 نفر به صورت مستقیم در مجمع بندر خبر داد و یاد آور شد: هم اکنون در بندر امیرآباد 23 شرکت بالغ بر 690 میلیارد تومان در حال فعالیت است و 13شرکت با 670 میلیارد تومان در حال ساخت می باشد.
وی تخلیه غلات بندر امیرآباد تا 22 تیر 98 را 64 درصد بیان کرد و گفت: بندر امیر آباد در بین بنادر شمال طی چند ماهه ابتدای سال جاری، 81 درصد صادرات به کشورهای حاشیه خزر داشته است.
رضوانی با بیان اینکه تعداد شناورهای وارد شده به این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش داشت، اظهار داشت: تخلیه بار در بندر نیز 24 درصد، صادرات بالای 80 درصد و واردات 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی با بیان اینکه تبادل کالا از طریق دریا یکی از آرزوهای دیرینه کشورهای حاشیه دریای خزر است، بیان کرد: بندر امیر آباد با داشتن دو اسکله رورو (ریلی و کامیونی) تنها بندر شمال با این قابلیت است.
وی اتصال به شبکه ریلی را یکی از مزیت های مهم این بندر برشمرد و گفت: اسلکه رورو ریلی بندر نیز با پیش بینی 80 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری