امروز : 5 اردیبهشت 1403

سرپرست فرمانداری محمودآباد :

مطالبه گری مهم ترین رسالت فعالان اجتماعی است

کد خبر : 83781 24 تیر 1398
پ

علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد : فعالان اجتماعی نباید چشم انتظار مدیران دولتی باشند تا به حرفهایشان گوش دهند و فعالیت در سازمان مردم نهاد بر اساس اراده و خود انگیخته و کار دلی است. ‎

نشست هم اندیشی فعالان اجتماعی شهر محمودآباد با فرماندار این شهرستان ظهر روز دوشنبه 24 تیر با حضور علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد و نمایندگان ادارات و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد فعال وسایر فعالان اجتماعی و رسانه ای در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

این نشست که با دستور کار مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری برگزار‌ می شد ، سرپرست فرمانداری محمودآباد با اشاره به نقش و کارکرد سازمانهای مردم نهاد در تقویت وانسجام بخشی مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری شهروندان گفت: در گذشته نه فضا برای مشارکت اجتماعی شهروندان وجود داشت و نه ابراز لازم فراهم بود ولی تشکل های مدنی بهترین فرصت برای کسانی است که برای رفع مشکلات شهر و منطقه خود دغدغه دارند می باشد.

نماینده عالی در شهرستان محمودآباد ضمن قدردانی از تلاش های فعالان زیست محیطی شهرستان در حوزه زباله گفت: مشکلات زباله در محمودآباد از مرز هشدار و تهدید گذشته و برای حل این معضل مهم رایزنی و پیگیری های استانی و ملّی در دستور کار قرار دارد.

علیرضا شریعت افزود: به فضای فعالیت های سمن ها اعتقاد دارم و برای رفع موانع و مشکلات فعالیت هرچه بیشتر این سازمان ها تلاش خواهم کرد و انتظار میرود در دسته از جلسات مهم و اثربخش مدیران شخصاً حضور داشته باشند.

این مسئول با اشاره به قابلیت های نسل جوان جامعه تصریح کرد : باید به جوانان تریبون داد و روحیه مطالبه گری در جامعه تزریق شود و با بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و توانمند برای رفع مشکلات عمومی شهرستان گام برداشت.

ایشان مهم ترین ویژگی فعالان اجتماعی فعال در سمن ها را مسئولیت پذیری و دغدغه داشتن نسبت به مشکلات جغرافیای زندگی خود دانست و افزود: این دسته از افراد می دانند از کجا فعالیت خود را آغاز نموده و دلسرد از رفتار سایرین نخواهند شد و مبنای فعالیتشان دلی و خود انگیخته می باشد.

اشتراک گذاری