امروز : 1 اردیبهشت 1403

معارفه شهردار جدید فریدونکنار

کد خبر : 84169 7 مرداد 1398
پ

صبح روز یکشنبه مورخ ٩٨/۵/۶ مراسم معارفه آقای محمدعلی آزادی کناری شهردار فریدونکنار و تقدیر از آقای حمیدرضا بخشی شهردار قبلی و آقای جعفری سرپرست شهرداری فریدونکنار با حضور جناب آقای مهندس محمدی تاکامی مدیر کل محترم امور شهری و شوراهای استانداری ، فرماندار محترم فریدونکنار ، بخشدار محترم و دیگر مسئولین برگزار گردید . ضمنا در ادامه برنامه مراسم تجلیل از هشت همکار بازنشسته شهرداری فریدونکنار هم برگزار گردید . ‎

 فریدون‌کنار از سال ۱۳۲۰ شهر شده‌ در حال حاصر ٣٨ هزار نفر جمعیت دارد تالاب این شهر که در جنوب شهر قرار دارد با مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران آبزی،   به یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های تالابی شمال کشور تبدیل شده‌است .

این تالاب ۵۴۰۰ هکتار وسعت دارد و زمستان هر سال حدود ۱۰۰ هزار پرنده مهاجر میزبان آن می‌شوند که بیشتر آن‌ها از انواع مرغابی و بقیه پرندگانی چون غاز وحشی، انواع قو، باکلان، پرلا، کشیم، حواصیل، مرغ سقا،قره‌غاز، شاهین و عقاب شاهی هستند. نادرترین موجود زنده ایران که تنها یک عدد از آن باقی مانده‌است، در  این تالاب زندگی می‌کند .

آخرین پرنده از جمعیت ایرانی گونهٔ به شدت در معرض انقراض درنای سیبری هر سال به تنهایی زمستان‌ها را در این تالاب می‌گذراند و اول بهار به خانه ییلاقیش در شمال  روسیه پر می‌کشد. 
زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، درایران تنها زیستگاه و در جهان جزو چهار زیستگاه درنای سیبری می‌باشد.

علاوه بر زیستگاه درنا و پرندگان مهاجر، وجود ساحل ماسه‌ای با امتداد بیش از ۱۰ کیلومتر، پل تاریخی فریدون‌کنار ،زمین‌های شالیزاری، بازار بزرگ ماهی، بازار هفتگی (شنبه بازار) از جاذبه های فریدونکنار هستند .

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید