امروز : 10 فروردین 1403

تبریک روز خبرنگار

کد خبر : 84595 22 مرداد 1398
پ

مهندس محمدی تاکامی مدیر کل محترم امور شهری و شوراهای استانداری روز خبرنگار را به تمامی خبرنگارانی که در ارسال رویدادها بصورت منصفانه و صادقانه همراه با شفافیت، جامعیت و بدون طرفداری و جریان دادن خبر به مردم تلاش می کنند تبریک عرض نمودند. ‎

قطعا حرفه خبرنگاری حرفه راحتی نیست و مشقات خاص خودش رو داره مثلا زمان، مکان و مدت تهیه خبر بستگی به سوزه داره بعضی از خبرها به این دلیل داغ هستند که دسترسی عموم به اونها کمه ولی اشتیاق مردم به دونستن اونها زیاده شما نه تنها باید دسترسی به منبع و منشاء خبر پیدا کنید بلکه باید نسبت به موضوع اشرافیت و نسبت به خبر جامعیت کامل رو بدست بیارید و آنچه که براتون محرز شده رو به اطلاع مردم برسونید. قطعا خبر درست به جامعه آرامش می ده و رنگ و لعابهای زرد که باعث تعدد و عدم شفافیت خبر میشه نگرانی رو در جامعه بی جهت بالا می بره.
ضمن اینکه هر کسی که صادقانه برای مردم و کشورش کار می کنه و ماموریتش رو از فلسفه خلقت بجای می آره باید خوشحال باشه که در اتاق شیشه ای فعالیتهایش به اطلاع عموم برسه و اشتباهاتش هم مورد توجه قرار گرفته و نقد بشه. از طرفی یکی از رانت های عصر جدید رانت اطلاعاتی هست و پخش سریع، شفاف و جامع خبر می تونه این مفسده را تبدیل به یک فرصت برابر برای عموم کنه. بنابراین خبررسانی یکی از ارکان مهم در مدیریت امروزی هست.

 من اولین کار خبررسانی ام رو با سایت عمران شمال در سال ٧٨ در دفتری در خیابان فرهنگ ساری مقابل سالن تختی شروع کردم. آن زمان ارتباط ما با اینترنت بصورت دایال آپ بود بعدها که به سازمان نظام مهندسی رفتم بازهم براساس تعهدی که به خود داشتم هر شب مصوبات هیات مدیره را در وبلاگم قرار می دادم به این امید که توزیع سریع اخبار. استفاده از امتیازات احتمالی مصوبات را برای همه مهندسین فراهم می کرد. خوشبختانه در آن زمان مورد استقبال مهندسین قرار گرفت. بعد کمک کردم تا کانون مهندسین ساری ، سازمان نظام مهندسی استان، سازمان برنامه و بودجه استان، سازمان بهزیستی استان ، اداره کل منابع طبیعی و .... با راه اندازی وب سایت خبری اخبار و اطلاعیه هایشان را روی سایت قرار دهند. الان هم ضمن اینکه فعالیتهای خودم رو به اطلاع عموم می رسونم پیگیر هستم تا #شورا ها و #شهرداری ها هم به همین سبک با تشکیل یا تکمیل پایگاه اینترنتی مصوبات اطلاعیه ها و اخبارشان را به موقع و در فاصله زمانی طلایی در اختیار جامعه قرار دهند. 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید