امروز : 10 فروردین 1403

نشست ماهانه بخشدار کلار با اعضای شوراهای اسلامی و مجموعه دهیاریهای بخش کلار

کد خبر : 84638 23 مرداد 1398اخبار
پ

یازدهمین نشست ماهانه بخشدار کلار با اعضای شوراهای اسلامی و مجموعه دهیاریهای بخش کلار برگزار گردید. ‎

به گزارش روابط عمومی بخشداری کلار ؛ یازدهمین نشست ماهانه بخشداری کلار با شوراهای اسلامی و دهیاران تابعه بخش و با حضور امام جمعه محترم بخش حاج آقا خطیبی پس تلاوت آیاتی از کلام الهی رأس ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه مورخ 98/05/23 در محل بخشداری کلار برگزار گردید.

در ابتدای جلسه بخشدار کلار ضمن اهداء سلام و صلوات به روان پاک و مطهر امام شهدا، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و امنیت و آرزوی سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) و سلامتی و طول عمر با برکت برای رهبری فرزانه (مدظله العالی) و توفیقات روزافزون برای همه خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس و مردم با بصیرت ایران اسلامی، اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت و میلاد مسعود آقا امام هادی (ع) را تبریک و تهنیت عرض نمودند. بخشدار کلار همچنین 26 مرداد ماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سلحشور را گرامی داشته و ضمن خیر مقدم این روز مبارک را محضر امام جمعه محترم که از آزادگان سرافراز حماسه هشت سال دفاع مقدس می باشند تبریک و شادباش عرض نمودند.

در ادامه امام جمعه محترم بخش کلار ضمن بیان حدیثی از امام هادی (ع) که فرمودند : به جای حسرت و اندوه برای تفریط های گذشته با گرفتن تصمیم های جدید گذشته را پوشش دهید، بیان داشت : در زندگی تفریط های فراوانی داریم. تفریط در عمر که سرمایه جاودان ماست. ایشان همچنین در خصوص اهمیت کار شوراها گفتند : خداوند در قرآن کریم می فرماید : هر کس خودش را تربیت کرد موفق است. روحیه برادری و اخوت را در بین خودتان تقویت کنید. آنچه برای ما مهم است تکلیف الهی و انسانی است. تک تک ما مأموریم و در قبال مسئولیت خود مورد سئوال واقع خواهیم شد. شورا شدن یعنی تمام کارهای اجتماعی، فرهنگی روستا را بر عهده گرفتن و در این مسیر تلاش کردن. در خصوص کارهای فرهنگی و مذهبی نیازمند همراهی مجموعه شوراهای اسلامی و دهیاران بخش هستیم.

در پایان پس از بحث و استماع نظرات حاضرین تصمیماتی به شرح مصوبات ذیل اتخاذ گردید :

 

1 - با توجه به نامه اخیر مدیرکل محترم امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران مقرر گردید شوراهای اسلامی روستاهای بخش به قید فوریت نسبت به برگزاری جلسه فوق العاده تعیین هیأت رئیسه شورای اسلامی روستا اقدام و نتیجه را در اسرع وقت به بخشداری منعکس نمایند.

2 - با نظر به تأکیدات ماضی مقرر گردید شوراهای اسلامی و دهیاران تابعه موارد برداشتهای غیرمجاز مصالح از رودخانه ها و تخریب منابع طبیعی را به قید فوریت به بخشداری گزارش نمایند.

3 - مقرر گردید روستاهایی که دارای ظرفیت بوم گردی می باشند در راستای فراهم نمودن منابع درآمدی پایدار و زمینه ایجاد اشتغال برای روستائیان موارد ظرفیتهای بوم گردی را از درون روستا احصاء و به منظور پیگیری امور به بخشداری منعکس نمایند.

4 - با توجه به تجربه سالهای گذشته مقرر گردید دهیاریهای تابعه در اسرع وقت نسبت به پاکسازی کانالها، انهار و مسیلهای آب جهت جلوگیری از وقوع بحرانهای احتمالی در جریان بارش های شدید فصلی آتی اقدام لازم را بعمل آورند.

5 - مقرر گردید موضوع استعلام دفترخانه های اسناد رسمی از جهاد کشاورزی در خصوص اراضی داخل بافت روستا از سوی بخشداری مورد پیگیری قرار گیرد.

6 - مقرر گردید موضوع استعلامات مربوط به منابع طبیعی و نقش دفاتر پیشخوان و تسهیل سیر مراحل دریافت پاسخ استعلام از سوی بخشداری مورد پیگیری قرار گیرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها