امروز : 28 فروردین 1403

استاندارمازندران تاکید کرد:

ضرورت تدوین و اجرای طرح ها و برنامه های پیشگیرانه در مبارزه با اعتیاد

کد خبر : 84645 24 مرداد 1398
پ

احمد حسین زادگان درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی پیچیده و منشاء آسیب های اجتماعی دیگری در جامعه است، گفت: برای کاهش این آسیب باید طرح های پیشگیرانه و فرهنگی تدوین و اجرا شود. ‎ ‎

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه اشتغال و بازگشت سالم معتادان به جامعه، اظهار کرد: باید با ارائه آموزش های لازم و مهارت آموزی، زمینه برای اشتغال این افراد و بازگشت به میان جامعه بعد از دوره بازپروری فراهم شود.

استاندار مازندران با تاکید براینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر همه دستگاه‌ های اجرایی در این زمینه مسئول هستند، گفت: مواد مخدر به فرهنگ و هویت ملی ما ضربه می زند و ضروری است که صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگی تبلیغی برای انجام کارهای فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بهره گیری از رسانه ها و فضای مجازی برای آگاهی بخشی به مردم در زمینه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را اقدامی ضروری دانست و گفت: باید از این ظرفیت بزرگ استفاده شود و در این راه گروه های اجتماعی مرجع برای کمک به صحنه بیایند.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروزه در جوامع توسعه‌ یافته، جایگاه نهادهای مدنی به‌ عنوان یکی از اجزای مهم جامعه در توسعه پایدار همچون توسعه اقتصادی و اجتماعی برای اعتلای سطح زندگی همه افراد پذیرفته‌ شده است، گفت: اصلی‌ترین شیوه‌ بهره‌گیری از مشارکت فعال و همه‌ جانبه‌ مردم در روند توسعه، حضور سازمان‌های مردم‌ نهاد است که در کنار دولت، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

حسین زادگان ادامه داد: این سازمان‌ ها در ابتکار و خلاقیت، پاسخگویی سریع‌ تر به نیازهای محلی و منطقه‌ای، دسترسی بیشتر به گروه‌های هدف و آسیب‌پذیر، انتقال سریع مطالبات مردمی به دولت و پیگیری تا حصول نتیجه، عنوان بازوان قدرتمند دولت در نیل به اهداف توسعه پایدار هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مسئله اعتیاد نیز که به‌ عنوان یک مسئله اجتماعی، روان‌شناختی، پزشکی، اقتصادی و فرهنگی است نقش تشکل ها مهم است، گفت: نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف مبارزه با اعتیاد از جمله پیشگیری، درمان، کاهش آسیب‌، حمایت‌های اجتماعی و صیانت از آسیب‌دیدگان اعتیاد از نقش و اهمیت بالایی برخوردارند.


در پایان جلسه با حضور استاندار مازندران از چند سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها