امروز : 31 فروردین 1403

اطلاعیه

هواشناسی

کد خبر : 85266 9 شهریور 1398
پ

براساس پیش بینی ها ، از عصر امروز (شنبه 98/6/9) بارندگی از سمت غرب استان شروع و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی استان را دربر می گیرد و تا روز یکشنبه هم ادامه خواهد داشته و دمای هوا نیز در طی این مدت کاهش می یابد. همچنین با ورود سامانه بارشی دیگری از اواخر روز دوشنبه مورخ 98/6/11 ، بارش بصورت پراکنده شروع و گذر سه شنبه به روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی شاهد افزایش بارندگی و وزش باد در سطح استان خواهیم بود. ‎

بسمه تعالی

                                                                   ((سال رونق تولید ))

 

            اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان  

 

      براساس پیش بینی ها ، از عصر امروز (شنبه 98/6/9) بارندگی از سمت غرب استان شروع و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی استان را دربر می گیرد و تا روز یکشنبه هم ادامه خواهد داشته و دمای هوا نیز در طی این مدت کاهش می یابد. همچنین با ورود سامانه بارشی دیگری از اواخر روز دوشنبه مورخ 98/6/11 ، بارش بصورت پراکنده شروع و گذر سه شنبه به روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی شاهد افزایش بارندگی و وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

      لازم به ذکر است با توجه به شرایط فصلی ، بارش گاهی بصورت رگباری همراه با رعد و برق پراکنده بوده و در برخی مناطق مرتفع استان بصورت محلی و نقطه ای می تواند منجر به جاری شدن روانآب گردد .

 

          لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر ، طی طریق نمایند.
  • ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها  در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.
  • دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق پراکنده در استان از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری گردد .
  • شهرداران و دهیاران محترم ، بدلیل پیش بینی بارش های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .

 

 

به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته  را داشته باشند .

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها