امروز : 9 فروردین 1403

فرماندار شهرستان نور: خدمات دولت در شهرستان نور درخشان است.

کد خبر : 85510 8 شهریور 1398
پ

بمناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر و به جهت تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت، علی شادمان فرماندار شهرستان نور سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه نور بود. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نور،علی شادمان در جمع نمازگزاران شهرستان نور گفت:گرامی می دارم یاد و خاطره شهیدان رجایی، عزیزانی که خلوص نیت و ایثار آنها موجب شده تا همه ساله این ایام را به جهت خدمات ارزشمند آنان و دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرامی بداریم.امروز دستاوردهای دولت در شهرستان نور حاصل تلاش بی وقفه همه دست اندرکاران در دستگاه های مختلف و چه بسا نشات گرفته از آحاد جامعه است.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور افزود: از سال گذشته تاکنون پروژه ها و برنامه های خوبی در شهرستان نور صورت گرفته است. یکی از معظلات و مشکلات، آب شهر نور، رویان ،رستم رود و ایزدشهر بود در این زمینه دو اقدام  بسیار مهم اتفاق افتاد، در درجه اول دو چاه پلمپ شده را از حالت پلمپ خارج کردیم که باعث شد تنش آب بسیار کمتر شود و منابع آب تامین شد در کنار این مورد بحث انتقال آب به رویان به طول 6 کیلومتر و دویست متر با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد و نهصد میلیون تومان انجام شد و این پروژه علیرغم تمامی مشکلاتی که داشت دیروز افتتاح شد.ضمنا دو حلقه چاه نیز در چمستان حفر و افتتاح شد.اگر بخواهیم تمامی خدمات در زمینه آب را بگوییم نزدیک به 75 پروژه آبی در حوزه شهری و روستایی به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان نور در ادامه به خدمات درخشان دولت در شهرستان نور اشاره کرد و گفت:در هفته دولت امسال 74 پروژه با اعتبار بالغ بر 41 میلیارد به مرحله بهره برداری رسید.در حوزه راه کمربندی را که در سال گذشته افتتاح کردیم ضمن بهره برداری از کمربندی 450 متری، ادامه مسیر تا هندومرز را با اعتبار 53 میلیارد تومان اجرایی کردیم که بخشی از مسیر آزاد و تجهیز کارگاه کامل شد که یکی از بزرگترین پروژه عمرانی در شهرستان است. البته علاوه بر این 1800 متر سه روگذر در این مسیر مصوب و اجرایی خواهد شد.در حوزه راهسازی بحث پل و جاده سلیاکتی را داشتیم که به عنوان یک معظل بزرگ برای مردم شده بود چنانچه به بر اساس آمار 53 نفر در این نقطه جانشان را از دست دادند.البته این کار مستلزم مذاکرات فشرده و متقاعدسازی مالکین بود و خداوند را شاکریم که امسال هیچ ترافیکی در این منطقه و کمربندی نداشتیم.در حوزه محور چمستان آمل در محدوده پل آلشرود به سمت چمستان 2 کیلومتر آسفالت در حال انجام است و  5 کیلومتر روشنایی نیز در این مسیر انجام می شود.

شادمان با اشاره به شرایط سخت گردنه های بخش بلده گفت: در منطقه لاوش می بینید که علیرغم تلاش عزیزان راهداری ما به دلیل حجم بالای برف همواره یک نقطه مشکل جدی ایجاد می شد.با بررسی و نظر کارشناسی در حال حاضر یک مسیر جایگزین طراحی شد تا مشکل حل شود.پیچ گلندرود هم مشکل اصلی آن با لطف و عنایت خداوند بزرگ حل شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور در ادامه افزود:در حوزه برق 110 نقطه روستایی و شهری ترانسفورماتور نصب شد و افت ولتاژ را کاهش دادیم، پروژه رینگ برق کمربن  نسن بلده هم از کارهای بزرگی بود که بصورت جهادی و با حضور بیش از 100 پرسنل و تکنیسین برق انجام شد.در حوزه مخابرات کل سوییچ های ارتباطی شهر ایزدشهر بازسازی شد.اولین شهرستان در استان مازندران هستیم که تارنمای نوری در 6 روستای منطقه چمستان وارد خانه ها شده است و سرعت اینترنت بسیار بالا رفته است و در حال حاضر هم در منطقه سلیاکتی و گنجیاب مشغول این کار هستیم. 15 کیلومتر فیبر نوری در بلده انجام گرفته است و همه این موارد مبنای توسعه است.

شادمان در مورد تلاش برای محرومیت زدایی و توسعه متوازن شهرستان گفت:به جای گریدر 28 ساله بلده که ناکارامد شده بود یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر نو به راهداری بلده داده شد. بلده به عنوان آخرین شهر استان مازندران عملیات گازرسانی آن با اعتبار 210 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه و خدمات درخشان دولت در شهرستان نور گفت: 310 میلیارد تومان اعتبار ملی وارد شهرستان شد که این امر میسر نشد جز در سایه وحدت رویه و پیگیری های مجدانه مسئولان.پیگیری در تمامی امورات شهرستان وجود دارد در جهت استیفای حقوق مردم تاکنون 23000 مترمربع ساحل شهرستان نور آزاد شده است که از این نظر رتبه اول استان را داریم.

فرماندار شهرستان نور در توضیح فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرستان بیان کرد: 15 جشنواره بزرگ بومی و محلی را با حضور بی نظیر مردم برگزار کردیم و سعی کردیم شور و نشاط اجتماعی را در مردم ایجاد کنیم در این جشنواره تلاش برای ترویج آداب و رسوم نیاکان و گذشتگان بوده است. بزرگترین جشنواره ساحلی را با استقبال گرم و برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی را در ساحل شهر نور داشتیم.همچنین در جهت پاسداشت خون شهدا و آموزه های اسلامی، یادواره های شهدا در نقاط مختلف شهرستان برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
پیوند ها