En امروز : 10 فروردین 1403

استقرار مرکز ملی فناوری اطلاعات کسب و کار کشور در مازندران / انعقاد تفاهم نامه هلدینگ و کارگزاری کسب و کار کشور در مازندران با حضور استاندار

کد خبر : 85521 17 شهریور 1398فرهنگی
پ

تفاهم نامه هلدینگ و کارگزاری کسب و کار کشور با هدف توسعه بازار و ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات در قالب شهرک فناوری اطلاعات کسب و کار ( سیلیکون ولی ) بین استانداری مازندران و هلدینگ و کارگزاری کسب و کار کشور منعقد شد / شهرک های فناوری اطلاعات ( سیلیکون ولی ) هم اکنون در 6 استان فعالند که مدیریت ملی این شهرک ها در مازندران مستقر خواهد شد. ‎

کمک به توسعه بازار یابی علمی و هوشمند سازی کسب و کار در کشور از طریق تولید و توسعه فناوری اطلاعات کسب و کارهای خرد و بزرگ هدف اصلی انعقاد این تفاهم نامه است که مسیر تحقق آن از طریق ایجاد شهرک فناوری اطلاعات و جذب شرکت های فناور و شبکه سازی بین آن ها با تولید بانک های اطلاعاتی می گذرد.

در این طرح بیش از هزار شرکت فناوری اطلاعات در شهرک مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود بیش از 70 هزار نفر از این طریق به اشتغال پایدار در این حوزه دست یابند.

ایجاد زیرساخت بازار یابی با عنوان سامانه هوشمند کسب و کار که از طریق هوشمند سازی بازار و نیازهای مرتبط با مشتریان در بازار نظیر هوشمند سازی فروشگاه ها و شهرها و خدمات شهری و هوشمند سازی تجارت داخلی و خارجی و ارزیابی و تحقیق بازار در داخل و خارج کشور و انتقال اطلاعات بروز شده به صاحبان کسب و کار  محقق خواهد شد از جمله برنامه های اصلی فعالیت این مرکز خواهد بود.

شایان ذکر است که اشتغالزایی در این شهرک مختص فارغ التحصیلان رشته فناوری اطلاعات نیست بلکه در همه زمینه های پزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی، هنر و معماری، افراد توانمند و علاقمند به حوزه فناوری اطلاعات می توانند بصورت تخصصی حضور پیدا کنند و به اشتغال دست یابند.

گفتنی است که شهرک های فناوری اطلاعات ( سیلیکون ولی )  هم اکنون در 6 استان فعالند که مدیریت ملی این شهرک ها در مازندران مستقر خواهد شد. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری