En امروز : 31 فروردین 1403

اطلاعیه

هواشناسی

کد خبر : 85785 28 شهریور 1398
پ

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، از اواسط روز جمعه 98/6/29 تا اواسط روز شنبه 98/6/30 بدلیل شکل گیری جریانات گرم جنوبی و بدنبال آن افزایش دما در دامنه ها و ارتفاعات استان وزش بادگرم گاهی نسبتا شدید را در سطح استان شاهد خواهیم بود. از اواخر روز شنبه تا پایان روز یکشنبه 98/6/31 ابرناکی بتدریج از سمت غرب استان وزش باد نسبتا شدید شمالی، کاهش تدریجی و محسوس دما، بارش باران، رعد و برق و طوفانی شدن دریا را خواهیم داشت. لازم به ذکر است روزهای دوشنبه و سه شنبه ضمن ماندگاری هوای سرد، بارش ها بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت. ‎

اطلاعیه  اداره کل مدیریت بحران استان  

 

      براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، از اواسط روز جمعه 98/6/29  تا اواسط روز شنبه 98/6/30  بدلیل شکل گیری جریانات گرم جنوبی و بدنبال آن افزایش دما در دامنه ها و ارتفاعات استان وزش بادگرم گاهی نسبتا شدید را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

از اواخر روز شنبه تا پایان روز یکشنبه 98/6/31  ابرناکی بتدریج از سمت غرب استان وزش باد نسبتا شدید شمالی، کاهش تدریجی و محسوس دما، بارش باران، رعد و برق و طوفانی شدن دریا را خواهیم داشت.

لازم به ذکر است روزهای دوشنبه و سه شنبه ضمن ماندگاری هوای سرد، بارش ها بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

 

       لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  1. از مسافران محترم تقاضا می شود از روشن نمودن آتش در جنگل ها و مراتع جدا خودداری نمایند. درصورت روشن نمودن آتش قبل از ترک محل نسبت به خاموش نمودن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.
  2. درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر ، طی طریق نمایند.
  3. ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها  در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.
  4. دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  5. با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق پراکنده در استان از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری گردد .
  6. شهرداران و دهیاران محترم ، بدلیل پیش بینی بارش های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر و روستا، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .
  7. به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .

 

اشتراک گذاری