En امروز : 30 فروردین 1403

رازجویان در مراسم معارفه مدیرکل رآه آهن شمال:

برقی کردن خطوط ریلی نقش بسزایی در توسعه استان دارد

کد خبر : 85790 28 شهریور 1398فرهنگی
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه برقی کردن خطوط ریلی راه آهن یکی از مولفه های اصلی است که در رونق صنعت کشاورزی گردشگری استان تاثیرات بسزایی دارد و موجب توسعه استان می گردد، خاطر نشان کرد: افزودن بر سرعت این طرح و ایمنی کردن راه آهن نقش موثری در این راستا ایفا می کند. ‎

 

مهدی رازجویان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید راه آهن شمال با بیان این که اقتصاد استان با اولویت بندی بر پایه های کشاورزی، گردشگری و صنعت قرار دارد، گفت: تقویت صنایع و اشتغال در حوزه صنعت باید در راستای اولویت های اقتصادی استان بویژه حوزه کشاورزی و زیربخش های آن باشد تا محصولات تولیدی کشاورزان را با ارزش های افزون تری نسبت به گذشته راهی بازار نماییم و اشتغال در این بخش را حفظ و تقویت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه راه آهن می تواند در جهت تسریع در فرآیند انتقال مواد خام و تولیدی وابسته به بخش کشاورزی در بازار، کارخانجات و واحد های تولیدی حوزه کشاورزی نقش آفرینی کند، اظهار داشت: در این راستا راه آهن حجم بیشتری از کالا را می تواند نسبت به حمل نقل جاده ای جابجا کند و به تبع آن قیمت حمل و نقل و تلفات جاده ای را  کاهش دهد.

وی گفت: در حوادث سیل اخیر خسارت فراوانی به زیرساخت های راه آهن شمال وارد شده بطوریکه این نهاد دولتی توانست در این حوادث با حداقل امکانات حداکثر عملکرد را داشته باشد و اقدامات مناسب و موثری را صورت دهد و همچنین با بهینه سازی فعالیت ها برنامه های دستگاه خویش را به بهترین نحو عملیاتی کند.

رازجویان با بیان این که یکی از مزیت های راه آهن کاهش حجم آلایندگی به نسبت مشابه در خطوط جاده ای می باشد به طوریکه قطار با توجه به تعداد رام هایی که می تواند جابجا کند آلایندگی آن به مراتب کم تر از خودرو چه سبک چه سنگین خواهد بود و همچنین ایمنی آن به نسبت بیشتر از خطوط جاده ای می باشد، یادآور شد: ایمن سازی در نقاطی که تقاطع صورت می گیرد بصورت احداث زیرگذر روگذر یا احداث راهبند در خطوط ریلی و هوشمند کردن آن است به طوریکه بدین صورت می توان میزان تلفات و خسارات را کاهش داد.

وی اظهار کرد: راه آهن نقش مهمی در حمل و نقل کالا و فراهم کردن مواد خام و افزایش تولید دارد و یکی از راه های توسعه استان با ضریب ایمنی و بهره وری بالا و هزینه مناسب می باشد و بازسازی و بهسازی ایستگاه راه آهن ساری قائمشهر از موضوعاتی است که می بایست پیگیری شود تا شاهد عملیاتی شدن این پروژه درآینده باشیم.

رازجویان افزود: برقی کردن خطوط ریلی راه آهن، ایجاد خط دوم ساری قائمشهر، احداث مونوریل در ریفیوژ میانی راه های کناری محور رامسر ساری و رامسر گلوگاه می باشد که این اقدامات می تواند کمک فراوانی نسبت به توسعه استان نماید و احداث ریل دوم ساری قائمشهر از جمله موضوعات مورد تاکید وزیر راه شهرسازی می باشد که پیگیر این موضوع هستند لذا انتظار می رود این مهم هرچه زودتر اجرا و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در این مراسم خدایار طالبی به عنوان مدیرکل جدید راه آهن شمال معارفه و از تلاش های یوسف گران پاشا، مدیرکل سابق راه آهن شمال قدردانی شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری