En امروز : 5 اردیبهشت 1403

رازجویان در مراسم معارفه شهردار جدید مرکز استان، عنوان کرد:

تخصص و تعهد، تقویت نشاط، مبارزه با فساد و بهره گیری از مشارکت مردم ضرورت مدیریت شهری / هیچ پروژه ای نباید بدون پیوست فرهنگی باشد

کد خبر : 85791 28 شهریور 1398فرهنگی
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در این مراسم؛ تقویت نشاط، مبارزه با فساد و بهره گیری از مشارکت مردم از ضرورت های مدیریت شهری دانست و گفت: هیچ پروژه ای نباید بدون پیوست فرهنگی باشد. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در مراسم معارفه و تکریم شهردار ساری با اشاره به اینکه شهردار ایده آل شهرداری است که بتواند مولفه های مشخصی اعم از تعهد، تخصص و شجاعت و رویکرد فرهنگی در امور و افزایش تعامل با شورا و مقاومت در برابر فشار بیرونی، مدنظر قرار دادن کیفیت و کمیت پرسنل شهرداری، ساماندهی نیروهای مازاد و برآورده کردن انتظارات شهروندان را مد نظر قرار دهد، خاطر نشان کرد: تعهد یعنی پاکدست بودن، داشتن وجدان کاری و جلوگیری از رانت و تخلفات مالی که شهرداران اصول مربوط به اداره شهر را به کمک آن اجرایی می کنند و جلوگیری از رانت و تخلفات مالی نشان دهنده تعهد یک شهردار است.

وی افزود: تخصص یعنی استفاده از تجربه دیگران و برخورداری از تجربه به منزله تخصص برای یک شهردار می باشد لذا یک شهردار می بایست با تخصص مدیریت کند. یک مدیر خوب می بایست از تخصص و تعهد بهره برداری مناسب نماید و این دو مقوله را در کنار هم قرار دهد و استفاده از از افراد و تخصص های گوناگون و پیشبرد امور نشان دهنده موفقیت یک مدیر یا شهردار می باشد. مبارزه با فساد و رانت خواری از وظایف اساسی یک شهردار موفق و خوب است.

رازجویان تصریح کرد: هیچ پروژه ای نباید بدون پیوست فرهنگی باشد زمانی می توانیم حلاوت و شیرینی پروژه های عمرانی را به مردم بچشانیم که پیوست فرهنگی داشته باشد و مردم را می بایست در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخیل کنیم.

وی با بیان این که مهم ترین مولفه در جمهوری اسلامی مردم می باشند که در تمامی صحنه ها نقش آفرینی می کنند، اظهار داشت: می بایست از مردم در تمامی حوزه ها نظر و مشورت بگیریم و تعامل و بهره گیری از مشارکت مردم در همه حوزه ها می بایست عملی شود. 

وی گفت: انتخاب شهردار توسط مردم با واسطه انجام می شود بطوریکه مردم با حضور در انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر را انتخاب می کنند و آن ها هم با خرد جمعی شهردار مردم را انتخاب می کنند لذا شهردار منتخب می بایست بپذیرد که شهردار تمامی مردم است و برای تمامی نقاط شهر می بایست مدیریت و خدمات شهری را عملیاتی نماید.

وی یادآور شد: اجرای برنامه های فرهنگی بمنظور تقویت نشاط اجتماعی و امید افزایی در جامعه از سوی شهرداران جدی گرفته شود.

رازجویان تصریح کرد: درآمد پایدار از جمله موضوعاتی است که شهرداران می بایست به آن اهتمام بورزند هرچند بصورت قطره چکانی باشد.

معاون استاندار با بیان این که شهردار باید با تلاش مضاعف برای صدور پروانه های ساختمانی و رای گیری در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و شهر مشکلات شهر را حل کند، تاکید کرد: شهر فروشی ممنوع است لذا می بایست با سرمایه گذاری و تعامل با بخش خصوصی و دخیل کردن بخش خصوصی در پروژه های شهرداری درآمد پایدار ایجاد کنیم و طی سال های متمادی ارزش افزوده ناشی از اقدامات عمرانی در عرصه های تحت مدیریت شهرداری می بایست به کسب درآمد پایدار منجر می شد.

در این مراسم عباس رجبی به عنوان شهردار جدید ساری معرفی و از زحمات عبدالحمید فرزانه در مدت مسئولیت سرپرستی شهرداری ساری قدردانی شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری