امروز : 31 فروردین 1403

با حضور استاندار؛ تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی سمن های روستائی مازندران منعقد شد

کد خبر : 86142 11 مهر 1398
پ

در راستای ایجاد توسعه پایدار و اجتماع محور نمودن حل مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ... به منظور نهادینه کردن مشارکت اجتماعی در پیشبرد امور، تفاهم نامه سه جانبه ای برای راه اندازی سمن های روستایی بین استانداری مازندران و سازمان های مردم نهاد استان به امضا رسید. ‎ ‎

در راستای ایجاد توسعه پایدار و اجتماع محور نمودن حل مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ... به منظور نهادینه کردن مشارکت اجتماعی در پیشبرد امور، تفاهم نامه سه جانبه ای برای راه اندازی سمن های روستایی بین استانداری مازندران به طرفیت عیسی قاسمی طوسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و خسرو طالبی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران و مجتبی کواکبیان، نماینده سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در هیات نظارت استان مازندران با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیران ستادی استانداری به امضا رسید.

گفتنی است پس از امضاء این تفاهم نامه با همکاری فرمانداران و بخشداران روستاهای استان مازندران بر اساس نقاط قوت و ضعف دارای سمن های تخصصی خواهند شد.

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران در این مراسم بر اجتماع محور و مردم محور کردن امور به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و با اشاره به این که همه مسایل با مردم و مشارکت آنان حل می شود و به پیش می رود، افزود: باید از ساماندهی بیش از 120 هزار نفری سمن های دانش آموزی که گامی مهم بوده است با جدیت به سوی تحقق و ساماندهی عضویت 500 هزار دانش آموز در سمن های استان حرکت کنیم.

حسین زادگان، ایجاد سمن های روستایی را یک ظرفیت عالی برای شکوفایی روستاها در بخش های مختلف دانست و بر عملیاتی کردن آن در اسرع وقت در روستاهای مازندران تاکید کرد و یادآور شد: مدیران از قابلیت سمن های روستایی در حوزه های مختلف اجتماعی فرهنگی و موضوعاتی نظیر ساماندهی زباله، توسعه گردشگری و کشاورزی، مسایل زیست محیطی و ... بهره گیری کنند.

وی با بیان این که مهم ترین راهبرد توسعه و توفیق در موضوعات و مسایل مختلف، تقویت سمن هاست، اظهار داشت: روستاهای مازندران دارای ظرفیت ها و مزیت های بسیاری برای شکوفایی هستند و اعتلا و حل مشکلات روستاها با مشارکت مردم و نقش آفرینی نهادهای مردمی با شتاب بیشتری به پیش می رود.

شایان ذکر است؛ احمد حسین زادگان، از آغاز بکار خود در کسوت استاندار بیست و سوم مازندران، اساس حل معضلات و مشکلات و پیشبرد امور استان را بر توسعه کمی و کیفی سمن ها قرار داده است و در گام نخست طرح عضویت 120 هزار دانش آموز در سمن های مختلف را اجرا نموده و در گام دوم؛ توسعه سمن های دانش آموزی را از 120 هزار به 500 هزار نفر در دستور کار دستگاه های مسئول قرار داده و بر آن تاکید دراد.

استاندار مازندران؛ صبح امروز با انعقاد این تفاهمنامه بین استانداری و سازمان های مردم نهاد؛ گام بزرگ دیگری برای توسعه سمن ها در روستاها به عنوان نیمی از جمعیت استان را در دستور کار مدیران ذی ربط قرار داده و می توان گفت که با این اقدامات یکی از مهم ترین برنامه های دولت تدبیر و امید در اجتماع محور کردن امور بنحو مطلوبی در مازندران به سمت تحقق به پیش می رود.  

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها