امروز : 6 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در نشست با معاونین و مدیران ستادی استانداری:

برنامه های مختلف باید پیوست نشاط اجتماعی داشته باشد / با حمایت و مشارکت مردم؛ امور ساماندهی می شود

کد خبر : 86144 11 مهر 1398
پ

احمد حسین زادگان، تحقق نشاط اجتماعی را هدفی مهم و موثر تلقی کرد و با بیان این که ضرورت دارد بیشتر در این راستا اهتمام کنیم، گفت: برنامه های مختلف استان باید پیوست نشاط اجتماعی داشته باشد و در تمامی حوزه ها می توان این هدف بزرگ را دنبال و محقق کرد. ‎ ‎

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست با معاونین و مدیران ستادی استانداری، تحقق نشاط اجتماعی را هدفی مهم و موثر تلقی کرد و با بیان این که هنوز به افقی که در این خصوص مدنظر بوده است دست نیافته ایم و ضرورت دارد بیشتر در این راستا اهتمام کنیم، گفت: برنامه های مختلف استان باید پیوست نشاط اجتماعی داشته باشد و در تمامی حوزه ها می توان این هدف بزرگ را دنبال و محقق کرد.                                                               

مقام عالی دولت در مازندران بر اجتماع محور و مردم محور کردن امور به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و با اشاره به این که همه مسایل با مردم و مشارکت آنان حل می شود، افزود: باید از ساماندهی بیش از 120 هزار دانش آموز در سمن های مختلف در وهله نخست؛ که گامی مهم بوده است با جدیت به سوی عضویت و ساماندهی 500 هزارنفری دانش آموزان در سمن ها حرکت کنیم.

حسین زادگان، ایجاد سمن های روستایی را یک ظرفیت عالی برای شکوفایی روستاها در بخش های مختلف دانست و بر عملیاتی کردن آن در اسرع وقت در روستاهای مازندران تاکید کرد و یادآور شد: مدیران از قابلیت  سمن های روستایی در حوزه های مختلف اجتماعی فرهنگی و موضوعاتی نظیر ساماندهی زباله، توسعه گردشگری و کشاورزی، مسایل زیست محیطی و ... بهره گیری کنند.

استاندار مازندران در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت شورای اطلاع رسانی استان با رویکرد جدید؛ ابراز کرد: شورای اطلاع رسانی استان، می تواند زمینه ساز پاسخ گویی و اقناع سازی باشد و همچنین بستر تقویت عملکرد دستگاه ها را از طریق انعکاس نقدهای سازنده فراهم سازد.

حسین زادگان با بیان این که پاسخ نقدهای منصفانه و سازنده از سوی مدیران در جهت تبیین عملکرد دولت داده شود و ارتباط رسانه ای مدیران تقویت گردد، گفت: خوب است اگر مردم در جریان گزارش اقدامات و دستاوردهای دولت قرار گیرند.

استاندار، مردم را ولی نعمت مسئولان و مسئولان را خدمتگزاران مردم دانست و گفت: در مسایل مختلف اجتماعی فرهنگی باید مردم را توجیه نمود و با حمایت و مشارکت آنان به ساماندهی امور پرداخت.

گفتنی است در پایان این جلسه، تفاهم نامه سه جانبه ای برای راه اندازی سمن های روستایی در راستای ایجاد توسعه پایدار و اجتماع محور نمودن حل مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ... به منظور نهادینه کردن مشارکت اجتماعی در پیشبرد امور، بین استانداری مازندران و سازمان های مردم نهاد استان به امضا رسید. 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها