امروز : 9 فروردین 1403

معاون رئیس جمهور، طرح های دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده را تشریح کرد:

ابتکار: برای توسعه طرح‌های روستایی آمادگی داریم / ۴۱ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی را زنان دریافت کردند

کد خبر : 87315 20 مهر 1398
پ

معصومه ابتکار ، معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور در نشست با زنان فرهیخته و فعال حوزه‌های مختلف استان مازندران با تشریح برخی طرح های دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات زنان و خانواده و ارتقاء وضعیت بانوان، گفت: تسهیلات پایدار روستایی یکی از تسهیلات اشتغال زا است که در کشور ۴۱ درصد از این تسهیلات را زنان دریافت کردند. ‎ ‎

 

معصومه ابتکار در جلسه زنان فرهیخته و فعال حوزه‌های مختلف در ساری، با اشاره به اینکه فعالان کارآفرین در کشور می‌توانند از تجربیات حوزه کارآفرینی استفاده کنند، افزود: تسهیلات پایدار روستایی یکی از تسهیلات اشتغال زا است که در کشور ۴۱ درصد از این تسهیلات را زنان دریافت کردند.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: چند محصول تولیدی کشاورزی در مازندران موفق شدند برند محصول سالم دریافت کنند که به حفظ خاک و آب هم کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه آماده همکاری برای توسعه طرح‌های روستایی هستیم، ادامه داد: طرح تاب‌آوری اجتماعی هم از طرح‌هایی است که اجرا می‌کنیم و در مازندران به شکل موفق اجرایی شده است.

ابتکار با اشاره به اجرای طرح توان‌افزایی سمن‌ها، خاطرنشان کرد: سمن‌هایی که طرح‌هایی در راستای اهداف دولت دارند می‌توانند از حمایت دولت برخوردار شوند.

وی با تاکید بر توان‌افزایی تشکل‌ها، افزود: برای این طرح تاکنون پنج جلسه تشکیل شده و پیرو جلساتی که تاکنون با وزرا و صاحبنظران در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی داشتیم رایزنی‌ با معاون اول رئیس‌جمهور هم صورت گرفت و مصوبات آن جلسه را پیگیری می‌کنیم.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با اشاره به اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده گفت: خانواده در دنیا در معرض آسیب‌هایی است که ناشی از انقلاب دیجیتال و تحولات جوامع است، برخی کشورها برای خود وزارتخانه تنهایی تشکیل دادند چون در حال حاضر بحران سالمندی در بسیاری از کشورها وجود دارد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در این راستا طرح ملی گفت و گوی خانواده را اجرایی کردیم، اظهار کرد: مرحله نخست این طرح سال گذشته در مازندران اجرا شد که مساله‌یابی مشارکتی بود.

ابتکار افزود: یکی از مسائل مشترک، اختلال ارتباطی است، بین اعضای خانواده گسست اتفاق افتاده و میزان کلماتی که بین خانواده مبادله می‌شود باید ۱۵۰۰ کلمه باشد که به کمتر از ۴۰۰ کلمه کاهش یافته است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش خشونت کلامی، گفت: کارکرد اصلی خانواده، کارکرد حمایتی است تا آرامشی که گم‌گشته بشر امروز است در خانواده به وجود آید.

ابتکار ادامه داد: هدف طرح تقویت مهارت گفت و گو و تقویت مهارت زندگی است که در اسناد جهانی به عنوان بهداشت روان آمده که پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در عرصه قوانین در دولت دوازدهم تاکنون حداقل پنج لایحه، ارائه دادیم و لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط قوه قضاییه به دولت ارسال شده است.

ابتکار یادآور شد: اصلاح شروط طلاق، کودک همسری، توجه به زنان در کارگاه‌های تولیدی و برابری دیه زن و مرد در کمیسیون لوایح در حال بررسی است.

ابتکار گفت: زمینه برای اصلاح قوانین در چهارچوب شرع مقدس و قانون اساسی فراهم است و از این فرصت برای بهبود وضعیت زنان و خانواده و جامعه ایرانی بهره بگیریم.

اشتراک گذاری
پیوند ها