امروز : 10 فروردین 1403

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

حل مشکلات کشور در همه زمینه‌ها نیازمند کار علمی و پژوهشی است

کد خبر : 87323 20 مهر 1398
پ

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در این بازدید که با همراهی استاندار مازندران انجام شد، حل مشکلات کشور در همه زمینه‌ها را نیازمند کار علمی و پژوهشی دانست و گفت: لازم است فعالان در شرکت‌های دانش بنیان بیشتر به مسائل پسماند و آلایندگی‌های دریای خزر ورود کنند تا بتوانند این معضلات را به نگاه علمی حل کنند. ‎ ‎

 

معصومه ابتکار در بازدید از شرکت های دانش بنیان مازندران در ساری که با همراهی استاندار مازندران انجام شد، افزود: هرچقدر در این دو حوزه کار شود و به آن توجه شود باز هم نیاز به کارهای علمی و پژوهشی بیشتر در این بخش ها احساس می شود.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان مانند سازمان های مردم نهاد قادرند در این زمینه بسیار نقش آفرینی کنند و از این حیث باید کارکرد خود را به نمایش بگذارند و به کمک بخش دولتی بیایند. 

معاون رئیس جمهوری حضور بانوان در شرکت های دانش بنیان به عنوان مدیر و یا محقق و پژوهشگر را یکی از شاخص های خوب کار کیفی توصیف کرد و اظهار داشت: روند رو به رشد حضور زنان در شرکت های دانش بنیان خود نقطه قوت است.

در بازدید حدود یک ساعته معاون رئیس جمهوری و استاندار مازندران از برخی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران واقع در ساری، برخی مدیران و کارکنان زن این شرکت ها مسائل کاری خود را بیان کردند. 

تمامی تولیدات شرکت های دانش بنیان در این بازدید محصولات ارگانیک و با رعایت نکات حفاظت از محیط زیست و مصرف کمتر آب بود.

مدیران این شرکت ها  از روند طولانی اخذ مجوز فعالیت، آشنا نبودن به قواعد و قوانین برای اخذ این مجوزها و بازاریابی به عنوان اصلی ترین مشکلات پیش روی خود یاد کردند.

بنا به اعلام پارک علم و فناوری مازندران بیش از ۱۶۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مستقرند که مدیریت حدود ۱۰ درصد این شرکت ها را بانوان برعهده دارند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها