امروز : 31 فروردین 1403

با حضور دکتر معصومه ابتکار

سند ارتقای وضعیت زنان مازندران رونمایی شد

کد خبر : 87324 20 مهر 1398
پ

سند ارتقای وضعیت زنان استان مازندران با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد. ‎

 

صبح امروز نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استاندار مازندران با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست، سند ارتقای وضعیت زنان استان رونمایی شد که در این زمینه سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار داشت: سند توسعه زنان از طرح‌هایی است که برای نخستین‌بار در حوزه زنان به صورت مدون و هدفمند اجرا شده است.

وی افزود: بیش از 800 نفرساعت صرف این سند و کارگروه‌های تخصصی آن شده است. شامل 224 صفحه و در 10 اصل و مفاد آن با مضمون برنامه‌محوری به جای نگرش‌ها و تصمیمات سیاسی است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون بیش از 40 برنامه در حوزه زنان و خانواده در این استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

قاسمی طوسی تعداد طرح‌ها در سال 94 را 12 و در سال 97، هشت مورد اعلام و بیان کرد: برای سالجاری نیز طرح‌های خوبی داریم که اصل کار بر کیفیت بوده و تعداد مشخص نکردیم.

وی اظهار داشت: تعامل بین بخشی، توسعه هدفمند، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش توانمندی‌های زنان و خانواده، افزایش و ارتقای مشارکت اقتصادی و نرخ اشتغال زنان، عدالت جنسیتی، تغییر تاثیرگذار و برنامه‌ریزی مبتنی بر مکان(به تناسب شهرستان‌ها و توانمندی‌های آنها) ازجمله مواردی است که برای این سند دیده شده است.

دکتر فیروزجائیان از کارشناسان علوم اجتماعی و عضو یکی از تیم‌های تدوین سند مازندران با بیان اینکه یک تیم سازمانی و اجرایی برای سند توسعه زنان به کارگیری شده است، افزود: یکی از چالش‌ها نسخه پشتیبان بود که وضعیت زنان را در حوزه‌های مختلف رصد و آن را با میانگین کشوری بسنجد که این کار با دقت انجام شده است.

وی بیان کرد: سند دارای نسخه پشتیبان در 7 اصل است. یکی از ویژگی‌های آن تغییر محوری/ یعنی تغییر محسوس در حوزه زنان است.

 در سند توسعه زنان مازندران 192 قلم آماری مورد بررسی قرار گرفت و در آن آسیب‌های جدی در شاخص‌های مهم آماری دیده نمی‌شود و باتوجه به جدول ماتریس نتایج، مسائل اصلی استان مشخص شده و تمام برنامه‌ها برای بهبود وضعیت دیده شده است.

اشتراک گذاری
پیوند ها