امروز : 4 اردیبهشت 1403

اسحاقعلی کشاورز معاون توسعه و برنامه ریزی:با ابزار فرهنگ میتوان بحران آب را متوقف کرد

کد خبر : 87330 15 مهر 1398
پ

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری در جلسه شورای حفاظت آب در جمع اعضای این شورا با اشاره به معضل آب و دشت بهشهر به عنوان دشت ممنوعه استحصال آب گفت: راههای زیادی برای جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب وجود دارد که یکی از این راهها شناسایی و آمار دقیق بهره برداران کشاورزی است که این به تنهایی تا به حال موثر نبوده و باید در این خصوص کار فرهنگی انجام شود. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهر اسحاقعلی کشاورزمعاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری در جلسه شورای حفاظت آب در جمع اعضای این شورا با اشاره به معضل آب و دشت بهشهر به عنوان دشت ممنوعه استحصال آب گفت: راههای زیادی برای جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب وجود دارد که یکی از این راهها شناسایی و آمار دقیق بهره برداران کشاورزی است که این به تنهایی تا به حال موثر نبوده و باید در این خصوص کار فرهنگی انجام شود.

اسحاقعلی کشاورز تصریح کرد:بهشهر به دلیل پایین بودن سطح آب سفره های زیرزمینی، دشت ممنوعه ی بهره‌برداری از منابع آبی است و باید با رویکرد آمایشی به سمت کشاورزی پایدار با حداقل بهره‌برداری از منابع آبی برویم.

وی افزود کشت برنج بصورت خشکه کاری که در سال جاری برای اولین بار در شهرستان انجام شده، می‌تواند راهگشای مصرف بهینه آب در کشاورزی باشد و باید این نمونه الگوهای کشاورزی پایدار گسترش داد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها