امروز : 6 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران : رهاسازی 100 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران

کد خبر : 87336 21 مهر 1398
پ

مدیرکل شیلات مازندران : رهاسازی 100 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور دریایی و ماهیان خاویاری در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد. ‎

 

مدیرکل شیلات مازندران :

رهاسازی 100 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور دریایی و ماهیان خاویاری در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد.

         به گزارش روابط عمومی فرمانداری ؛ به نقل ازبلاغ ، ولی‌الله محمدزاده عصر امروز در مراسم آغاز فصل بهره‌برداری ماهیان استخوانی در شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز جویبار اظهار کرد: در استان مازندران 54 تعاونی صیادی با 4 هزار صیاد سختکوش مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه صیادان از امروز تا 15 فروردین سال آینده می‌توانند صید کنند اظهار کرد: امسال بالغ بر 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور دریایی و ماهیان خاویاری در رودخانه‌های مازندران رهاسازی شد. 

مدیرکل شیلات مازندران به مشارکت صیادان در تکثیر و رهاسازی ماهی اشاره و عنوان کرد: بالغ بر 20 میلیون قطعه بچه ماهی در قالب شیل‌گذاری و ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی توسط مرکز شهید رجایی در رودخانه های استان رهاسازی شده که برای نخستین بار بیش از ۵ میلیون بچه ماهی سفید به طور طبیعی در منطقه شرق مازندران رهاسازی شده است.

محمدزاده تصریح کرد: 4 هزار نفر از طریق دریا ارتزارق می‌کنند و تمام هدف ما این است که از ذخایر دریای خزر مراقبت و صید را مسئولانه کنیم که در این راستا 7 هزار تن ماهی استخوانی در سال گذشته صید شده است که پیش بینی می شود این رقم امسال نیز تکرارشود.

 عزت‌الله رحمانی رئیس شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز طوقدار شهرستان جویبار در این مراسم گفت: این شرکت تعاونی در سال 1368 در روستای طوقدار از توابع شهرستان ساری شروع به کار کرد که پس از 4 سال با پیشروی آب دریا به شهرستان جویبار منتقل شد.

وی افزود: حدود 100 نفر در این شرکت تعاونی مشغول به کار هستند که بهترین نوع پروتئین را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

رئیس شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز طوقدار با بیان اینکه این شرکت نه تنها آسیبی به زیست آبزیان وارد نمی‌کند بلکه به نوعی از ساحل صیانت، حراست و مراقبت می‌کند.

رحمانی با اشاره به مشارکت در تکثیر و بازسازی ذخایر دریا توسط این شرکت گفت: این شرکت تعاونی با مشارکت و همراهی اداره شیلات استان و همچنین با ایجاد استخر در تکثیر ماهیان و بازسازی ذخایر نوید آینده‌ای روشن را برای صیادان خواهد داد. 
وی تأکید کرد: صید غیرمجاز و وجود تجهیزات فرسوده نگرانی‌هایی را در مرحله داشت و ذخایر دریا ایجاد می‌کند. 
رئیس شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز جاده دسترسی به این شرکت را یکی از مشکلات پیش‌روی خود دانست و افزود: چند سالی است که زیرسازی انجام شده ولی همانطوری به حال خود رها شده است.

 

اشتراک گذاری
پیوند ها