En امروز : 6 اردیبهشت 1403

پیام تسلیت استاندار مازندران به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع)

کد خبر : 87459 26 مهر 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران در این پیام؛ ضمن تسلیت چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش یادآور شد: اربعین حسینی، پرچم پراهتزاز پای بندی به مکتب سرخ عاشورا و نماد و رمز پویایی جاودانه نهضت پرشکوه و پربار حسینی (ع) است. ‎

 

استاندار مازندران، فرارسیدن اربعین حسینی، چهلمین روز شهادت الگوی آزادگی و یاران با وفایش را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و عموم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مردم شهیدپرور و ولایتمدار مازندران تسلیت و تعزیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

 

                                                                         بسم الله الرحمن الرحیم

اربعین حسینی، پرچم پراهتزاز پای بندی به مکتب سرخ عاشورا و نماد و رمز پویایی جاودانه نهضت پرشکوه و پربار حسینی (ع) است.

نهالی که در کربلا و در روز عاشورا برای شکوفایی عدالت و حریت غرس و با خون آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش آبیاری شد چنان بربالید و شکوفا گشت که ثمره و آثار بالنده معنوی آن قـــرن ها مانند چراغ راهی، شیعیان و عــاشـقـان اهل بیت (ع) را هدایت نمود. 

اربعین حسینی؛ میعادگاه تجدید میثاق با حریت و آزادگی است که امروزه با حضور حماسی و میلیونی دلدادگان آل الله ( علیهم السلام ) و حضرت امام حسین (ع) بویژه ایرانیان و مازندرانی های عاشق آقا اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان حضرت رسول الله (ص) در راهپیمایی این روز بزرگ به سوی کربلای معلی به حماسه پرشور معنوی، مذهبی و فرهنگی بدل شده است و در روزگاری که دشمنان اسلام تلاش دارند تا با انواع خدعه ها و نیرنگ ها و ایجاد مخاطرات مختلف؛ مانع برگزاری این حرکت حماسی مذهبی بی بدیل شوند و از ابعاد کمی و کیفی آن بکاهند؛ شاهد گستردگی و عظمت بیش از پیش این رخداد نمادین در اربعین حسینی هستیم. 

این مراسم میلیونی یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان جهان تشیع است و جاذبه حسین بن علی (ع)، در این سال ها؛ آزادگان و عاشقان حریت از دیگر آیین ها را نیز در بزرگ ترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان گردهم آورده است.

بر همه ماست تا با پیروی از آموزه های حضرت امام حسین (ع) در مسیر پربهای عدالت و آزادگی، مقاومت، پایداری و امید به آینده، جوانان را با ابعاد عمیق و بالنده نهضت عاشورا و پاسداری از میراث معنوی آن امام همام آشنا و ترغیب کنیم.

اینجانب اربعین حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع)، سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و مردم ولایت مدار استان مازندران تسلیت می گویم و امیدوارم همواره رهرو و پیرو راه، آرمان و آموزه های آن امام همام باشیم.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

اشتراک گذاری