امروز : 28 فروردین 1403

سیل اخیر ۲۱ میلیارد تومان به عباس‌آباد خسارت زد

کد خبر : 87474 28 مهر 1398
پ

فرماندار شهرستان عباس‌آباد در نشست شورای اداری این شهرستان ، میزان خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، دام و طیور و مسکونی در بارندگی شدید و سیل اوایل هفته‌جاری در این شهرستان را حدود ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان عباس آباد ، جواد اصلانی در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان با تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان ، و گرامیداشت هفته تربیت بدنی و بیمه سلامت در سخنانی با تقدیر از همه دستگاههای اجرایی ، خدمات رسان و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان در جهت تسریع در خدمت رسانی به حادثه دیدگان ناشی از سیل اخیر اظهار داشت :  میزان خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، دام و طیور و مسکونی در بارندگی شدید و سیل اوایل هفته‌جاری در این شهرستان  حدود ۲۱ میلیارد تومان برآورد شده است .

فرماندار شهرستان عباس آباد گفت : از این میزان خسارت ، ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بخش های تاسیسات زیربنایی ، 2 میلیارد و 100  میلیون تومان کشاورزی ، دام و طیور و500 میلیون تومان نیز بناهای مسکونی و لوازم خانگی بوده است.

وی افزود: هم اکنون این میزان خسارت به شکل مکتوب و مستند برای بررسی به واحد مدیریت بحران استانداری ارسال شده است امیدوارم این پیگیری ها نتیجه دهد و با پرداخت اعتبار بتوان بخشی از خرابی های به بار آمده ناشی از این حادثه در این شهرستان ترمیم شود.     

 فرماندار شهرستان عباس آباد همچنین بیان داشت : مهار آب های سطحی  و لایه روبی به موقع انحار در جهت کاهش  آبگرفتگی یکی از گره های سیلابی است که باید سریع و به موقع با برنامه ریزی مناسب توسط دستگاههای ذی ربط حل و فصل گردد .

وی اظهار داشت :   بازدیدهای میدانی از مناطق سیل خیز شهرستان نشان می دهد که در برخی مکان ها بویژه مناطق مرتفع خشکه داران ، حوزه روستایی منطقه پسنده سفلی و علیا ، پرچور ، سی سرا با بارندگی شدید شرائط آبگرفتگی را دارد و خطرساز است.

اصلانی با ابراز نگرانی نسبت به خسارت زیاد آفت مگس میوه مرکبات مدیترانه ای به محصولات باغداران این شهرستان افزود : این آفت میوه خرمالو را از بین برد و باغداران بیم از آن را دارند مرکبات نیز مورد تهدید این آفت قرار گیرد و از بین برود .

وی اظهار داشت : البته به تازگی شنیده شده عده ای از خریداران مرکبات که در گذشته سر درختی ها را خریداری کرده اند اکنون به خاطر این آفت دلسرد شده اند و باید جهاد کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت دهیاران و باغداران برای پیشگیری از این آفت تلاش و برنامه ریزی کند.

فرماندار عباس آباد ساخت و سازهای غیر مجاز ادوار گذشته در عرصه های جنگلی و جلگه ای را به عنوان دغدغه جدی مسئولان نهادهای خدمات رسان این شهرستان برشمرد.

وی گفت که با بررسی های به عمل آمده عده ای از طریق کمیسیون ماده ۴قانون ساخت و ساز هایی انجام داد ند و امتیاز آب ، برق و گاز دریافت نمودند و عده ای نیز هم اکنون در صدد دریافت چنین امتیازاتی هستند که برابر قانون تخلف است.

وی ادامه داد : چنین وضعیتی باعث تعارض شده چرا ‌که این دسته از متقاضیان معترضند که عده ای از گذشته این امتیازات را دریافت کرده اند و بنابراین نباید هیچگونه منع قانونی وجود داشته باشد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس