En امروز : 8 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در ستاد تسهیل استان:

منابع بانکی استان هدفمند توزیع شود/ هیچ مصوبه ای نباید بی دلیل بر زمین بماند/ بانک های خصوصی در روند توسعه اقتصادی استان مشارکت موثر داشته باشند

کد خبر : 87477 28 مهر 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به این که مصوبات ستاد تسهیل باید خروجی داشته باشد و اثرات آن در اشتغال و تولید متبلور شود، گفت: هیچ مصوبه ای نباید بی دلیل بر زمین بماند و واحدهای تولیدی نیز باید به تعهدات خود در راستای تسریع در روند تولید در زمان بندی تعیین شده عمل نمایند. ‎

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار مازندران تشکیل و مشکلات برخی واحد های تولیدی - صنعتی در این جلسه بررسی و تصمیات لازم برای رفع موانع و احیا این واحدها اتخاذ گردید.

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با اشاره به این که مصوبات ستاد تسهیل باید خروجی داشته باشد و اثرات آن در اشتغال و تولید متبلور شود، گفت: هیچ مصوبه ای نباید بی دلیل بر زمین بماند و واحدهای تولیدی نیز باید به تعهدات خود در راستای تسریع در روند تولید در زمان بندی تعیین شده عمل نمایند.

مقام عالی دولت در مازندران، با تاکید بر این که فرآیند منابع و مصارف و عملکرد بانک ها در حوزه واحدهای تولیدی صنعتی باید رصد شود، افزود: بانک های خصوصی نیز باید در روند توسعه و شکوفایی اقتصادی استان مشارکت موثر داشته باشند.

حسین زادگان با اشاره به این که منابع بانکی استان باید هدفمند توزیع شود و تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز هدفمند و با توجیه اقتصادی از سرمایه بانکی استفاده نمایند، اظهار داشت: باید با نظارت درست و پیگیرانه؛ جلوی انحراف منابع بانکی گرفته شود و در این راستا بانک دولتی و خصوصی باید چونان یدواحده عمل کنند.

وی تاکید کرد: برای جذب حداکثری و کامل منابع بانک ها در استان، دستگاه های متولی با تمهید و تقویت زمینه های تولید و دستگاه های خدمات رسان با تسهیل امور، اقدام نمایند.

استاندار مازندران با بیان این که فرآیندهای دارای اشکال مرتبط با حوزه تولید شناسایی، کارشناسی و اصلاح شود، ابراز نمود: دستگاه های اجرایی، کارآفرینان و بانک ها باید با حس تعهد، مسئولیت پذیری و حساسیت نسبت به تسریع در فرآیند اعطا و دریافت تسهیلات و هزینه کرد صحیح آن، اهتمام نمایند.

حسین زادگان با اشاره به این که بکارگیری عنوان فرمانده برای ستاد اقتصاد مقاومتی یک تعبیر برای شرایط جنگی است، گفت: در شرایط جنگی بویژه جنگ اقتصادی که دشمنان به کشور تحمیل کرده اند باید عملیاتی و جهادی عمل کرد و وضعیت کنونی و مضایق اعتباری را درک نمود تا مشکلات و موانع را از پیش روی اقتصاد و تولید برداشت و زمینه را برای احیا و تقویت تولید و اشتغال مهیا کرد.

گفتنی است، در این جلسه با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه های مسئول و بانک های عامل، مشکلات شرکت های افشان شیر، مرغ مادر گوشتی آببندانسر، شرکت آبسکون، صنایع شیر سحرگاهان، شرکت صنایع سارویه، شرکت تعاونی لوله و پروفیل مازندران و گلستان و برخی مصوبات مرتبط با مجموعه تولیدی تیرنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات و موانع پیش روی این واحدها اتخاذ  و مصوب شد. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری