امروز : 9 فروردین 1403

برگزاری جلسه شورای اداری مهرماه شهرستان سیمرغ

کد خبر : 87517 29 مهر 1398
پ

جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ به ریاست فرماندار شهرستان و باحضور دکتر رضیان نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و مهندس رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد . ‎

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ ، جلسه شورای اداری مهرماه شهرستان سیمرغ به ریاست فرماندار شهرستان و باحضور دکتر رضیان نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و مهندس رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد .

در این جلسه فرماندار سیمرغ از پرداخت ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خسارت به سیل‌زدگان بخش کشاورزی و مسکونی در این شهرستان خبر داد.
مجتبی حبیب نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای اداری سیمرغ افزود: سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال به بخش های مسکونی، کشاورزی ، تجاری ، راه و پل های شهرستان سیمرغ خسارت وارد کرده است.
وی با اعلام اینکه سیلاب باعث تخریب ۱۴۱ واحد مسکونی شد، گفت : برای ۱۳۸ واحد مسکونی تخریبی که درخواست پروانه ساختمانی کرده بودند پروانه صادر شد و ۳۵ واحد تکمیل و به سیل زدگان تحویل داده شد.
حبیب نزاد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض ، معیشتی و تعمیری به واحدهای خسارت دیده از سیل پرداخت شده، افزود : در بخش کشاورزی بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به خسارت دیدگان پرداخت شده است .
وی به لایروبی، بازگشائی و ساماندهی رودخانه تلار بعد از وقوع سیلاب اشاره  کرد و ادامه داد : از ۲۲ کیلومتر مسیر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ لایروبی و بازگشائی ۱۳ کیلومتر انجام شد و مابقی در حال انجام شدن است .
فرماندار سیمرغ با اعلام اینکه یکی از دغدغه های مردم و کشاورزان در حاشیه رودخانه تلار سرعت بخشیدن به لایروبی این رودخانه است گفت که از آب منطقه ای می خواهم تا هر چه سریعتر لایروبی رودخانه تلار را به اتمام برسانند تا در آینده هیچ گونه خطری منطقه را تهدید نکند.
حبیب نژاد با بیان اینکه سیلاب به پل برج خیل در این شهرستان خسارت وارد کرده است، افزود : با نگاه ویژه استاندار ردیف ویژه اعتباری از محل حوادث برای این پل در نظر گرفته شده است تا با مهندسی این پل نسبت به اصلاح یا ساخت پل جدید اقدام شود.
مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ در این جلسه گفت : سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال به یکهزار و ۹۹۳ قطعه زراعی ، باغی ، دام و آبزیان خسارت وارد کرده است که با بررسی های صورت گرفته یک هزار و ۲۷۹ خسارت دیده در سامانه سجاد ثبت نام شده اند .
رجب فلاح با بیان اینکه ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی شهرستان سیمرغ در نظر گرفته شده است ، افزود : تاکنون به ۹۰۶ بهره بردار مبلغ یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و به ۳۶۹ بهره بردار مبلغ یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است .
وی میزان پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی را بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد .

سپس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه هیچ کمک و امداد غیبی برای بازسازی مناطق سیل زده به استان ارسال نشده است تصریح کرد: تلاش و پیگیری مسئولان و مردم استان سبب شد تا اقدامات بازسازی سیل مورد تقدیر قرار گیرد.
وی با اشاره به سهم برخورداری مازندران نسبت به استان های دیگر تصریح کرد: چرا باید جاده کیاکلا به بابل و برخی طرح های همرانی استان به طول کشد.
رازجویان یادآور شد: ما می توانیم با پیگیری و جدیت بیشتر امور را به سرانجام رسانیم و اگر کوهی از اعتبار داشته باشیم و عزم نداشته باشیم نمی توانیم مسائل را حل کنیم.
معاون استاندار مازندران از تخصیص ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل به زیرساخت ها خبر داد و گفت: این درحالی که ۷۰۰ میلیارد تومان سیل به زیرساخت ها خسارت زده است.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات باید در اجرای پروژه ها اولویت بندی داشته باشیم و طرح های مهم را اجرایی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۴۲ هزار کشاورز براثر سیل امسال دچار خسارت شدند گفت: ۳۸ هزار نفر در سامانه سجاد ثبت نام کردند و مابقی به دلیل کمبود وقت نتوانستند ثبت نام داشته باشند.
رازجویان با اظهار اینکه برای اولین بار دولت برای جبران خسارات کشاورزی به کشاورزان اعتبار درنظر گرفته است تصریح کرد: این اعتبار برای اولین بار توسط دولت مصوب شده است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
پیوند ها