En امروز : 1 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مازندران:

نگاه جامعه به حقوق کودک، تزیینی و سطحی است / ضرورت تغییر نگاه جامعه به حقوق کودک

کد خبر : 87519 30 مهر 1398فرهنگی
پ

سمیه قاسمی طوسی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد، گفت: جامعه یک کلیت به هم پیوسته است و نباید از کنار مشکلاتی که در هر بخشی وجود دارد، به آسانی عبور کرد به‌ویژه اینکه اگر موضوع مهمی چون «حقوق کودک» باشد که به آینده جامعه مربوط است هرچند نگاه جامعه به حوزه کودک تزیینی و سطحی است و این نوع نگرش باید تغییر کند. ‎

کنفرانس تخصصی حقوق کودک با موضوع حمایت قضایی از کودکان و نوجوانان با حضور عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مدیران ارشد استان با همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در روز دوشنبه  ۲۹ مهر در ساری برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه در فرهنگ دینی نیز بر لزوم حمایت از کودکان تصریح شده است، اظهار داشت: اگر در گوشه ای از اجتماع انسانی مشکلی وجود داشته باشد این مشکل بر سایر بخش‌ها نیز اثرگذار است و نباید از کنار آن با بی‌تفاوتی رد شد.
وی خاطرنشان کرد: نباید از مشکلات حوزه کودکان غافل شویم چون کودکان با آینده جامعه و فردای ما پیوند دارند و هرچه توجه به آنان بیشتر باشد درحقیقت به فردای خود بیشتر توجه کردیم.
قاسمی طوسی با اشاره به اهمیت دوران کودکی، بر ضرورت توجه به این قشر تاکید کرد و گفت: به باور من توجه لازم و بایسته نسبت به کودکان دیده نمی‌شود و جامعه غالبا به کودک نگاه تزیینی و سطحی دارد و این موضوع باید در جامعه تبیین شود.
مدیرکل امور خانواده و استانداری مازندران ادامه داد: در زمینه چالش‌های حقوق کودک، مشکلات به‌مراتب بیشتر است و در این زمینه با کمبود و نارسایی قوانین مواجه هستیم و یکی از چالش‌های حقوقی، آشنا نبودن بسیاری از صنوف با پیمان نامه حقوق کودک است که ایران مفاد آن را پذیرفته است.
وی کمبود و نارسا بودن قوانین را از دیگر چالش‌ها در این راستا بیان کرد و گفت: در حوزه کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی نیز مشکلاتی وجود دارد و باید زیرساخت‌های نشاط آفرین را برای کودکان فراهم کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یادآور شد: پایین بودن ضریب حضور کودکان در مهد کودک، حضور کمتر از 15 درصد از کودکان زیر 6 سال در مهد کودک‌ها و رها بودن بقیه و نامشخص بودن متولی کودکان در کشور و مداخله دستگاه‎ های متعدد در کار بهزیستی از دیگر مشکلات است و بسیاری از مدیران نیز توجه لازم به این قشر ندارند.
وی در پایان برگزاری چنین نشست‌ هایی را به‌ صورت دوره‌ای ضروری دانست و گفت: طیف گسترده‌ای از مشکلات مربوط به کودکان، با حضور مدیران دستگاه‌ها که هرکدام بر بخشی از این موضوع، اشراف دارند، شناسایی و مرتفع خواهد شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری