En امروز : 22 اردیبهشت 1403

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در ساری:

بهره مندی کودکان از حقوق خود یک حق بدیهی است / باید نیازهای کودکان را درک کرد

کد خبر : 87523 30 مهر 1398فرهنگی
پ

محمود عباسی، در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ساری، بهره مندی کودکان از حقوق خود در بخش های مختلف را یک حق بدیهی انسانی برشمرد و گفت: باید نیازهای کودکان را درک کرد. ‎

 

محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ساری از گسست بین نسلی به عنوان عامل نادیده گرفته شدن و عدم درک نیازهای کودکان نام برد.

محمود عباسی با بیان اینکه در دوره معاصر بشر توانسته است مجموعه ای از حقوق حوزه کودکان را شناسایی و در قالب پیمان‌نامه‌ جهانی حقوق کودک ارائه کند در حالیکه چهارده قرن قبل این منظومه حقوق در آموزه های دینی ما وجود داشته، تصریح کرد: نگاه به پیشینه ایران و اسلام نشان می‌دهد که به حقوق کودک توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: تمدن بزرگ ایران و اسلام و خدمات متقابل آن مجموعه‌ای از ارزش‌ها را فراروی ما گذاشته است که در هرجای عالم شناخته شده و جهانیان نگاه ویژه ای به این تمدن درخشان دارند.

عباسی با تاکید بر اینکه کودکان حق زندگی شایسته دارند و حق دارند در کنار خانواده زیست مادی و معنوی داشته باشند گفت: کودکان حق دارند سلامت باشند و از مواهب اجتماع بهره‌مند گردند. کودکان حق دارند امنیت داشته باشند و در سایه محیطی امن از حقوق خود در بخش های مختلف برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای پاسداشت حقوق کودکان و مجموعه‌ی حقوق آنان تلاش کرد، یادآور شد: این حق ها و ارزش‌ها در قوانین و مقررات ما از جمله قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با بیان اینکه گسست بین نسلی سبب شده تا کودکان را نبینیم و عمیقا درک نکنیم، گفت: فضای مجازی چنان بر رابطه بین خانواده‌ها اثرگذاشته که سبب گسست بین نسلی شده است و باید تجدید نظر اساسی در فرهنگ و زندگی روزمره مان داشته باشیم تا بتوانیم کودکان‌مان را دریابیم.

وی تشکیل پلیس اطفال، ارائه آموزش‌های لازم به کودکان را از جمله حقوق کودکان یاد کرد و گفت: کودکان حق دارند هویت و نام نیکو داشته باشند، کودکان حق دارند شاد باشند و بازی کنند. کودکان حق دارند زندگی شایسته داشته باشند.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری