En امروز : 7 اردیبهشت 1403

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

نادیده گرفتن آرزوهای کودکان، شیوه مدرن کودک آزاری است

کد خبر : 87526 30 مهر 1398فرهنگی
پ

حسین حسن نژاد در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ساری درباره شیوه‌ های مدرن کودک آزاری هشدار داد و خواستار توجه جدی‌ تر همگانی و اطلاع‌رسانی در باره این شیوه‌ها به جامعه شد. ‎

 

کنفرانس تخصصی حقوق کودک با موضوع حمایت قضایی از کودکان و نوجوانان با محمود عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مدیران ارشد استان با همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ساری برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این همایش درباره شیوه‌های مدرن کودک آزاری هشدار داد و خواستار توجه جدی‌ تر همگانی و اطلاع‌رسانی در باره این شیوه‌ها به جامعه شد.

حسین حسن نژاد در ادامه گفت: اگر چه وقتی صحبت از کودک آزاری می‌شود برای همه خشونت علیه کودک تداعی می‌گردد، ولی معضل جدی، نادیده گرفتن و بی‌توجهی به آرزوها و خواسته‌های کودک به عنوان شیوه مدرن کودک آزاری است که امروز بیشترین آسیب را به جامعه کودکان وارد می‌کند و متاسفانه کمتر دیده شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسن نژاد توضیح داد: اینکه مادر یا پدری آرزوی پزشک و یا مهندس شدن خود را در فرزندانشان می‌بینند و آنها را برخلاف میل‌شان به تحصیل در این رشته‌ها سوق می‌دهند، در واقع آرزوی کودکشان را به بهای پیگیری آرزوی خودشان سرکوب می‌کنند که به معنای کودک آزاری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین از اصلاح نشدن نظام ورود به دانشگاه به عنوان یکی دیگر از مشکلات مرتبط با حوزه کودکان و تشدید کننده کودک آزاری یاد کرد و گفت: دغدغه کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان برای راهیابی و حضور در دانشگاه‌ ها حجمی از استرس و اضطراب را به کودکان وارد می‌کند که خود یک آسیب اجتماعی به شمار می‌رود.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری