En امروز : 1 اردیبهشت 1403

تهیه و تدوین طرح جامع کاهش تصادفات رانندگی مازندران با پیگیری های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران

کد خبر : 87546 30 مهر 1398فرهنگی
پ

در راستای ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و به منظور کاهش تصادفات رانندگی، طرحی تحت عنوان طرح جامع کاهش تصادفات رانندگی با پیگیری های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و همراهی برخی دستگاه ها تهیه و تدوین شده است و در استانه تایید در شورای ترافیک استان قرار دارد. ‎

 

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران در راستای ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و به منظور کاهش تصادفات رانندگی، طرحی تحت عنوان طرح جامع کاهش تصادفات رانندگی با پیگیری های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و همچنین همکاری و تعامل پلیس راهور، اورژانس استان و دفتر فنی، حمل نقل و ترافیک استانداری تهیه و تدوین شده است.

مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به این که این طرح در آستانه تایید در شورای ترافیک استان می باشد، افزود: تهیه طرح جامع کاهش تصادفات در سه قالب کمیته آموزش ، امداد نجات و فنی تهیه شده است که در بخش آموزش که مسائل دیگری همچون تبلیغات و فرهنگ سازی را در بر می گیرد برای ارتقای فرهنگ ترافیکی در تمام رده های سنی برنامه ریزی صورت گرفته است.

راز جویان یادآور شد: این طرح به دبیری پلیس راهور استان اجرا می شود و دستگاه هایی همچون پلیس راهور، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی، بهزیستی، آموزش پرورش و سمن ها عضو این کمیته می باشند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد و نجات این طرح جهت استقرار مناسب اکیپ هلال احمر و اورژانس برای همپوشانی مناسب، پیگیری تهیه لوازم لازم برای اکیپ های پزشکی و درمانی، مدیریت چگونگی اطلاع رسانی حوادث به گروه امداد و مدیریت صحنه تصادف فعالیت می نماید. تمامی مراحل این طرح مرتبط با قبل از تصادف می باشد و برای موارد بعد از تصادف همچون مدیریت رسیدن فوری مصدوم به بیمارستان ، بررسی کمبود نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی بیمارستانهای حساس علی الخصوص برای محورهای مهم کندوان و هراز ، سوادکوه ،تشکیل کمیته بررسی علل فوت مصدوم در بیمارستان فرآیندهایی در نظر گرفته شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه تهیه لیست نقاط حادثه خیز درون و برون شهری، اولویت بندی آنها و تصویب در شورای ترافیک شهرستان از جمله وظایف کمیته فنی در این طرح مهم می باشد، تصریح کرد: حساس کردن فرمانداران برای پیگیری و مدیریت رفع آنها در برنامه های کوتاه و بلند مدت شناساندن این نقاط به کاربران و رانندگان از جمله وظایف دفتر فنی، حمل نقل و ترافیک استانداری می باشد که دبیری این کمیته هم برعهده این دفتر است.

وی گفت: در این راستا در کل استان ۲۱۹ نقطه حادثه خیز وجود دارد که از این تعداد ۵۱ نقطه به عنوان نقاط پرتصادف و حادثه خیز می باشد و بریا اجرای طرح؛ نقاط حادثه خیز شناسایی شده است و در مابقی نقاط که تصادف داشتیم تاکنون ۱۶ نقطه از از نقاط پرتصادف برطرف شده است و ۳۶ نقطه رفع نقض گردید و همچنین آشکار سازی این مناطق مدنظر قرار گرفته همچنین قابل ذکر است با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در یک سال گذشته شاهد کاهش نقاط حادثه خیز و تصادفات بودیم به طوریکه در کشور رتبه دوم را در این بخش بدست آوردیم و حائز رتبه تک رقمی در این حوزه شدیم.

اشتراک گذاری