امروز : 6 اردیبهشت 1403

اطلاعیه

هواشناسی

کد خبر : 87746 9 آبان 1398
پ

براساس تحلیل آخرین نقشه ها و با توجه به نفوذ سامانه بارشی به استان، از اواخر روز شنبه 98/8/11 بارندگی و رعد و برق از سمت غرب استان شروع و بتدریج تا مناطق مرکزی و شرقی استان نیز گسترش می یابد. بارش باران بهمراه وزش باد (گاهی شدید)، کاهش دما تا یکشنبه شب ادامه خواهد داشت و دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد شد. لازم بذکر است طی این مدت آبگرفتگی معابر بویژه در مناطق ساحلی و جلگه ای استان پیش بینی می شود. همچنین با توجه به کاهش دما بارش در مناطق کوهستانی بصورت برق خواهد بود. ‎

                                                                          بسمه تعالی

                                                                   ((سال رونق تولید ))

             اطلاعیه  اداره کل مدیریت بحران استان  

            براساس تحلیل آخرین نقشه ها و با توجه به نفوذ سامانه بارشی به استان،

از اواخر روز شنبه 98/8/11 بارندگی و رعد و برق از سمت غرب استان شروع و بتدریج تا مناطق مرکزی و شرقی استان نیز گسترش می یابد. بارش باران بهمراه وزش باد (گاهی شدید)، کاهش دما تا یکشنبه شب ادامه خواهد داشت و دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد شد.

لازم بذکر است طی این مدت آبگرفتگی معابر بویژه در مناطق ساحلی و جلگه ای استان پیش بینی می شود. همچنین با توجه به کاهش دما بارش در مناطق کوهستانی بصورت برق خواهد بود.

 

            لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر ، طی طریق نمایند.
  • ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها  در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.
  • دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق پراکنده در استان از برپایی چادر ، کوه پیمایی ، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری گردد .
  • شهرداران و دهیاران محترم ، بدلیل پیش بینی بارش های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر و روستا، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .
اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها