امروز : 9 فروردین 1403

با حضور سرپرست فرمانداری محمودآباد

زنگ پدافند غیرعامل در مدارس محمودآباد به صدا درآمد / گزارش تصویری

کد خبر : 87777 9 آبان 1398
پ

علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد: امیدوارم این دسته از برنامه های مهم تنها به صورت نمادین در مدارس اجرا نشود و نوجه به پدافند غیر عامل باید به عنوان یک اصل ضروری و مهم در مدارس مورد توجه قرار گیرد. ‎

 

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و با حضور علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد و صدیقه حق شناس معاون برنامه ریزی فرمانداری محمودآباد و نصری مدیر آموزش و پرورش و سایر مدیران ادارات شهرستان در هنرستان بعثت محمودآباد زنگ پدافند غیرعامل به صدا درآمد.

علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد طی سخنانی در این مراسم گفت: تنها  تکیه کردن به کتاب های درسی که ۸۵ الی ۹۰ درصد وقت ما را به خود اختصاص میدهد و  پرداختن به حوزه های حافظه ای و اندیشه ای، نمی تواند ما را برای زندگی در این دنیا مسلح کند و به موضوعات مهمی از جمله پدافند غیر عامل باید توجه کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد نقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در تحقق اهداف پدافند غیرعامل را مهم و ضروری دانست وافزود : پدافند غیرعامل باید بصورت فراگیر در جامعه نهادینه شود و دانش آموزان و جوانان نقش بررنگی در این حوزه دارند.

در ادامه این مراسم مرتضی نصری مدیر آموزش و پرورش شهرستان طی سخنانی گفت: تهدید همیشه هست، ممکن است ساختاری باشد، ممکن است در مسائل آموزش و پرورش هم باشد، باید با پدافند غیر عامل اقدام کنیم قبل از اینکه اهداف مان مورد تهدید قرار گیرد، همه کارها در راستای اقدام و عمل در برابر تهدید است و مهمترین ویژگی آن پیشگیری است.

‍رییس اداره آموزش پرورش افزود :  دفاع در دو بخش است که یک بخش دفاع عامل و دیگری دفاع غیر عامل است و دفاع عامل، همان دفاعی بود که هشت سال دفاع مقدس رزمندگان و بسیجیان ما بر علیه کفر و کشور های غربی حمله و دفاع کردنند.

مرتضی نصری گفت :دفاع غیر عامل پیشگیرانه و هوشمندانه است و دفاعیست ک ما بتوانیم  به مردم جامع به ویژه در محیط مدرسه ، دانش آموزان و همکاران در بروز خطر، حادثه و مشکلاتی که  اتفاق می افتد آموزش دهیم.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری