امروز : 8 اردیبهشت 1403

دیدار مردم و مسئولین شهرستان سیمرغ

کد خبر : 88035 19 آبان 1398
پ

دیدار مردم و مسئولین شهرستان سیمرغ به منظور بیان عملکرد دولت و همچنین رسیدگی درخواست های مردمی و شوراها و دهیاران بخش مرکزی در روستای جمال کلا برگزار شد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ ، دیدار مردم و مسئولین شهرستان سیمرغ به منظور بیان عملکرد دولت و همچنین رسیدگی درخواست های مردمی و شوراها و دهیاران بخش مرکزی در روستای جمال کلا برگزار شد. 

مجتبی حبیب نژاد روشن فرماندار شهرستان سیمرغ در نشست مردم و مسئولین بخش مرکزی در روستای جمال کلا با اشاره به نقش فضای مجازی در پاسخگویی مدیران و بیان عملکرد دولت گفت : انتظار می رود مدیران عملکرد خود را به نحو احسن انجام دهند و به سمع ونظر مردم برسانند چرا که در شرایطی هستیم که نیاز به روشنگری داریم .
وی با اشاره به اقدامات موثر دولت علی رغم تحریم های ناجوانمردانه مستکبرین گفت : اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته و انعکاس عملکرد دولت و انتقال این اطلاعات به مردم تکلیف مدیران هست .
فرماندار سیمرغ با اشاره به سیل اخیر و لزوم بهسازی و لایروبی رودخانه تلار گفت : لایروبی و بهسازی رودخانه تلار از اقدامات موثر و حائز اهمیتی بود که به جهت سطح و میزان عملیات اجرایی آن در نوع خود یک اقدام بسیار بزرگ محسوب می شد در حال اجراست.
وی افزود : در سطح استان چنین رودخانه هایی کم نیست و علی رغم برچسب های ناچسبی که به برخی از مدیران میزنند ولی کار بزرگی انجام شد و از 120 میلیارد تومان ضرر بعدی مردم و دولت در سیل بعدی که متصور است جلوگیری شد و این پروژه نیز کماکان در دست اقدام است . ‌
حبیب نژاد با اشاره به اقدامات موثر دستگاههای زیرساختی گفت : از بابت جبران خسارت های ناشی از سیل تنها در زمینه مسکن تاکنون بالغ بر۴۰ میلیارد تومان توسط بنیادمسکن در اختیار سیل زده ها قرار گرفت که این مبلغ هم افزایش خواهد داشت .
وی افزود : بیش از ۱۹۰۰ نفر از کشاورزان دچار آسیب شدند که تاکنون ۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلاعوض دریافت نمودند و کماکان نیز پرداخت ها ادامه دارد و مابقی مقرر شد بعد از اصلاحیه فرمت سایت مربوطه پرداخت گردد .
فرماندار سیمرغ افزود : برای احداث پل برج خیل سه میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است و همچنین پل ناحیه صنعتی سنگتاب یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. و این آورده دولت بعد از سیل در این شهرستان بوده است .
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به این شهرستان و اختصاص بیش از ۶۰ میلیارد تومان در بحث حوادث افزود :بیش از ۵۰۰ واحد لوازم خانگی که هر واحد آن ۷ قلم بوده است فقط توسط دولت در اختیار مردم سیل زده قرار داده شد . که این تعداد شامل سازمان ها ، نهادها و خیرین نمی باشد و در حوزه ایجاد اشتغال مردم سیل زده نیز برای ۳۰۰ نفر از محل تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت پیش بینی شد و هم اکنون نیز در حال انجام است.
فرماندار سیمرغ با اشاره به توجه ویژه دولت در بحث ایجاد اشتغال گفت : از محل اشتغال و توسعه روستایی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارآفرینان و صاحبان صنعت این شهرستان قرار گرفت .
وی افزود : از مجموع ۴۶ واحد حدود ۱۵ واحد تعطیل بوده و تعدادی نیمه فعال بوده که با تعریف منابع مختلف و تزریق منابع اعتباری تنها ۲ واحد تعطیل مانده است که پیگیری لازم درخصوص راه اندازی آنها انجام شده است .
حبیب نژاد با اشاره به پایلوت شدن شهرستان در حوزه بیمه حوادث گفت : همه 4 هزار واحد مسکونی روستایی هرکدام به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بیمه شده است که در همین راستا از دهیارانی که به خوبی وارد عمل شدند قدردانی می شود.
وی در ادامه با اشاره به این جلسات در سطح روستاها تاکید کرد مدیران باید با قید زمان قول دهند و آنچه که مورد تاکید است اقدام به موقع جهت رفع مشکل مردم داشته باشند .

 

اشتراک گذاری
پیوند ها