En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

قانونمداری مهم ترین تکیه گاه برای وفاق، همدلی و انسجام ملی است / برای برگزاری انتخاباتی پرشور آمادگی کامل داریم

کد خبر : 88525 9 آذر 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان که در آیین افتتاح ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران سخن می گفت، با اشاره به این که انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بر اساس شعار قانونمداری، رعایت اصل بیطرفی و انسجام ملی از اهداف اصلی انتخابات است، یادآور شد: قانونمداری مهم ترین تکیه گاه برای وفاق، همدلی و انسجام ملی است. ‎

احمدحسین زادگان در آیین افتتاح ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران با اشاره به این که انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بر اساس شعار قانونمداری، رعایت اصل بیطرفی و انسجام ملی از اهداف اصلی انتخابات است،  یادآور شد: هیات های نظارت و اجرایی انتخابات باید با رعایت اصل بیطرفی و قانونمداری زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

استاندار مازندران گفت: در چنین شرایطی رای دهندگان و داوطلبان احساس آرامش بیشتری خواهند داشت و ضریب اطمینان مردم برای مشارکت افزایش خواهد یافت.

حسین زادگان به شرایط کشور در حوزه های مختلف و فرصت طلبی دشمنان انقلاب برای پیاده کردن نقشه های شوم شان اشاره کرد و با بیان این که مولفه های یاد شده، انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی را حساس تر از انتخابات های گذشته می نماید، تصریح نمود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث ایجاد وحدت و انسجام ملی در سطح کشور می شود و همه ما باید زمینه ساز مشارکت مردم در انتخابات برای حمایت از نظام و انقلاب باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: اگرچه مردم ما در چهار دهه اخیر نشان دادند که همیشه در تمام صحنه های حساس، نظام جمهوری اسلامی را مورد حمایت قرار می دهند، ولی به هر حال ما به عنوان دست اندرکاران انتخابات باید زمینه حضور پرشور و پرنشاط مردم را ایجاد کنیم.

وی مشارکت حداکثری در انتخابات را راهبرد و هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در انتخابات مجلس یازدهم نیز همزمان با گام دوم انقلاب اسلامی این مهم بیش از گذشته پیگیری می شود.

استاندار مازندران همچنین بر ضرورت پرهیز از هرگونه تنش تاکید کرد و گفت: هیات های اجرایی و نظارت دو بال مهم در برگزاری انتخابات در سطح کشور محسوب می شوند و تضعیف هر یک از این دو بال مهم می تواند مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات تحت شعاع قرار دهد.

حسین زادگان اظهار داشت: در استان مازندران تعامل خوبی بین هیات های نظارت و اجرایی انتخابات در این دوره وجود دارد و هر یک از این هیات ها نیز طبق قانون به وظایف خود عمل می کنند و تلاش همه ما نیز زمینه سازی برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات است.

وی قانونمداری و قانونمندی را مهم ترین تکیه گاه برای وفاق و همدلی و انسجام ملی برشمرد و از رسانه ها خواست تا نقش خود را همانند همیشه برای بستر سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس یازدهم ایفاء کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: رسانه های ما اعم از شنیداری و دیداری، مکتوب و فضای مجازی باید به گونه ای فعالیت داشته باشند که نتیجه کارکرد آنها در انتخابات مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشد.

حسین زادگان افزود: هر گونه زیر سئوال بردن غیر منصفانه عملکرد دولت و نظام از سوی رسانه ها در جامعه باعث دلزدگی و کاهش مشارکت در انتخابات می شود و ما امیدواریم که رسانه ها با نقد منصفانه عملکرد دولت و نظام؛ امید و نشاط را به جامعه برگردانند.

استاندار مازندران همچنین به داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس یازدهم نیز توصیه کرد در تبلیغات انتخاباتی و جلب آرای مردمی برنامه ها و توانمندی های خود را عرضه و از هرگونه جهت گیری تبلیغاتی با توسل به تخریب رقیب و دادن وعده های بی سرانجام و فاقد پشتوانه خودداری کنند.

حسین زادگان گفت: داوطلبانی که وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی می شوند همچنین برای نشان دادن حقانیت خود، انتقاد غیر منصفانه نسبت به عملکرد دولت و نظام نداشته باشند و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و کاهش مشارکت مردم به نفع هیچ کس حتی داوطلبان نیز نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: همچنین داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی وعده هایی را به مردم بدهند که ضمن اینکه در حیطه وظایف آنها باشد، بتوانند این وعده ها را پس از انتخاب عملی کنند و نباید وعده هایی داده شود که صرفا جنبه رای آوری داشته باشد و در مقام عمل نتوانند آن را اجرایی کنند.

استاندار مازندران با اشاره به تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان، این فعالیت ها را غیر قانونی دانست و بر برخورد قانونی هیات های نظارت و اجرایی با این تبلیغات زودهنگام تاکید کرد.

حسین زادگان بر ممنوعیت تبلیغات له و یا علیه داوطلبان و نامزدها از سوی مدیران دستگاههای دولتی و دست اندرکاران انتخابات تاکید کرد و این کارکردها را غیر قانونی دانست و اظهار داشت: قطعا بر عملکرد مدیران دولتی نظارت می شود و در صورت مشاهده عملکرد غیر قانونی در انتخابات با آنها برخورد خواهد شد.

ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان مازندران صبح امروز شنبه با حضور استاندار در محل استانداری افتتاح  شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری