امروز : 10 فروردین 1403

اطلاعیه

هواشناسی

کد خبر : 88545 10 آذر 1398
پ

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با نفوذ سامانه بارشی ، از بعدازظهر دوشنبه مورخ 98/9/11 از سمت غرب بارندگی و وزش باد نسبتاً شدید شروع و بتدریج تا شب به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز گسترش می یابد و به همراه کاهش دما ، تا پایان روز سه شنبه در استان ادامه خواهد داشت، لازم به ذکر است در طی این مدت بارش در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود . همچنین سامانه بارشی دیگری نیز از روز پنجشنبه مورخ 98/9/14 تا بامداد روز شنبه فعال خواهد شد که پیامد آن بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود . ‎

بسمه تعالی

((سال رونق تولید ))

اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان  

    براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با نفوذ سامانه بارشی ، از بعدازظهر دوشنبه مورخ 98/9/11 از سمت غرب بارندگی و وزش باد نسبتاً شدید شروع و بتدریج تا شب به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز گسترش می یابد و به همراه کاهش دما ، تا پایان روز سه شنبه در استان ادامه خواهد داشت، لازم به ذکر است در طی این مدت بارش در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود . همچنین سامانه بارشی دیگری نیز از روز پنجشنبه مورخ 98/9/14 تا بامداد روز شنبه فعال خواهد شد که پیامد آن بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود .

 

            لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
  • ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها  در زمان بارندگی جداً خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.
  • رانندگانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی را دارند ضمن آماده سازی سیستم گرمایشی و تجهیز خودرو به ضد یخ و زنجیر چرخ ،  احتیاط لازم را در زمان بارش برف ، مه  گرفتگی و لغزندگی جاده بعمل آورند.
  • به کلیه کوهنوردان توصیه می شود از صعود به قلل مرتفع استان در شرایط نامناسب جوی جداً خودداری نمایند .
  • از سفرهای غیرضروری و رفتن به روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و مرتفع جداً خودداری نمایند .
  • دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از ارتفاعات ، حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • شهرداران و دهیاران محترم ، بدلیل پیش بینی وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان ، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .
  • از ماهیگیری و انجام کلیه فعالیت های دریایی در زمان مواج بودن دریا جداً خودداری گردد .
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته  را داشته باشند .

 

 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها