امروز : 10 فروردین 1403

اخطاریه

هواشناسی

کد خبر : 88555 10 آذر 1398
پ

پیرو اطلاعیه هواشناسی شماره 88889/44/86 مورخ 98/09/09 و براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی ، با نفوذ سامانه بارشی به استان از گذر عصر دوشنبه تا پایان روز سه شنبه مورخ 98/09/12 شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و محورهای کوهستانی ، کاهش دما و وزش باد ( گاهی نسبتاً شدید ) در استان خواهیم بود . لذا آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در نیمه غربی استان ، افزایش حجم آب رودخانه ها ، مواج و طوفانی شدن دریا ، مه آلودگی و کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و مرتفع استان پیامدهای این سامانه بارشی می باشد . ‎

بسمه تعالی

((سال رونق تولید ))

 

اخطاریه اداره کل مدیریت بحران استان

 

           پیرو اطلاعیه هواشناسی شماره 88889/44/86 مورخ 98/09/09 و براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی ، با نفوذ سامانه بارشی به استان از گذر عصر دوشنبه تا پایان روز سه شنبه مورخ 98/09/12 شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و محورهای کوهستانی ، کاهش دما و وزش باد ( گاهی نسبتاً شدید ) در استان خواهیم بود . لذا آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در نیمه غربی استان ، افزایش حجم آب رودخانه ها ، مواج و طوفانی شدن دریا ، مه آلودگی و کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و مرتفع استان پیامدهای این سامانه بارشی می باشد .

 

            لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد :

  • درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
  • ازتردد در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی جداً خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.
  • رانندگانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی را دارند ضمن آماده سازی سیستم گرمایشی و تجهیز خودرو به ضد یخ و زنجیر چرخ ، احتیاط لازم را در زمان بارش برف ، مه  گرفتگی و لغزندگی جاده بعمل آورند.
  • به کلیه کوهنوردان توصیه می شود از صعود به قلل مرتفع استان در شرایط نامناسب جوی جداً خودداری نمایند .
  • از سفرهای غیرضروری و رفتن به روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و مرتفع جداً خودداری نمایند .
  • دامداران و ساکنین بومی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دامهای خود را بدور از ارتفاعات ، حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری نمایند .
  • شهرداران و دهیاران محترم ، بدلیل پیش بینی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان ، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .
  • صاحبان واحدهای پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه ها بدلیل احتمال افزایش حجم آب رودخانه ها ، اقدامات پیشگیرانه لازم را جهت جلوگیری از بروز خسارت بعمل آورند .
  • از ماهیگری و انجام کلیه فعالیت های دریایی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری گردد .
  • به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند .

 

 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها