En امروز : 10 فروردین 1403

حسن نژاد، رئیس ستاد انتخابات مازندران:

قانونمداری ملاک کار دست اندرکاران انتخابات در مازندران است

کد خبر : 88574 10 آذر 1398فرهنگی
پ

حسین حسن نژاد در جمع خبرنگاران گفت: قانونمداری ملاک کار تمام دست‌اندرکاران انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی است. ‎

حسین حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری یادآور شد: دست اندرکاران انتخابات با وجود داشتن تفکر خاص سیاسی و به عنوان عضوی صاحب رای در جامعه، با رعایت قانون و حفظ بیطرفی؛ امانتدار آرای مردم خواهند بود.

حسن نژاد گفت: همه دست اندرکاران انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تعامل و قانونمداری و اصل بیطرفی و احترام به تفکرات سیاسی این رویداد مهم سیاسی را به پیش خواهند برد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندارمازندران خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یک رویداد مهم سیاسی همواره مورد قضاوت افکار عمومی قرار داشته است و مردم نیز همواره تمام فرآیند این رویداد مهم سیاسی را رصد می کنند.

وی گفت برای برگزاری انتخابات و این فرآیند بزرگ نیازمند مطبوعات، اصحاب رسانه و فضای مجازی هستیم و حتما خبرنگاران می توانند با تبیین جایگاه و نقش برجسته مجلس و توجه افکار عمومی به انتخابان به گزینش آگاهانه در انتخابات کمک کنند.

حسن نژاد گفت که انتخابات این فرصت را برای جامعه بوجود می آورد که افراد بتوانند آستانه تحمل شان را افزایش دهند، آنهایی که برنده شدند پاسخگو باشند و کسانی هم که رای نیاوردند قواعد بازی را بپذیرند و بریا دوره های بعد با نقد و اصلاح برنامه هاشان، زمینه کسب قدرت را فراهم کنند و در سایه این قدرت؛ ایده و نظر و طرح خود را جامه عمل بپوشانند.

وی یادآور شد: کسانی که در این رویداد سیاسی موفق به اخذ اکثریت آراء نشدند، بستر مناسبی برای آنها فراهم خواهد شد تا عملکرد منتخبین را رصد و منصفانه نقد کنند و این ابتکار نه تنها باعث نقد قدرت که شفافیت عملکرد را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: تعامل دست اندرکاران انتخابات در بستر قانون حتما به سلامت انتخابات منجر خواهد شد و اگر به قانون توجه کنیم حتما بی طرفانه اقدام خواهیم کرد.

 

وی در مورد آمادگی استان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس یازدهم، گفت: زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان فراهم است و در مانور برگزاری انتخابات نیز این رویه مورد بازبینی قرار گرفته که مهر تایید گرفت.

حسن نژاد افزود: در شرایط فعلی تمام فرایند انتخابات جز اخذ رای به صورت الکترونیکی انجام می شود، ولی برگزاری تمام فرایند انتخابات به صورت الکترونیکی نیز منوط به تایید شورای نگهبان است و احتمال می رود در برخی از حوزه ها این رویه مورد تایید قرار گیرد، ولی در مجموع مازندران آمادگی برگزاری این رویداد سیاسی را به صورت الکترونیکی دارد.

وی در مورد تعداد داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران گفت: در دوره گذشتته ۳۰۶ نفر ثبت نام کردند که بیش از ۹۰ درصد از این داوطلبان را مردان و مابقی را زنان تشکیل دادند و از لحاظ سنی نیز بیش از ۶۰درصدشان جوان و زیر ۵۰ سال بودند.

به گفته وی در مجموع صلاحیت ۱۲۰ نفر از سوی شورای نگهبان و هیات های اجرایی مورد تایید قرار نگرفته که ۳۶ نفر صلاحیتشان در هیات های اجرایی و مابقی در هیات های نظارت و یا در پایان بررسی ها در شورای نگهبان رد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: در مجموع ۴۲ نفر در دوره گذشته با وجود تایید صلاحیت از ادامه رقابت انصراف دادند و ۱۴۳ نفر نیز تا پایان رقابت ها حضور داشتند که حوزه انتخابیه بابل با ۵۴ داوطلب رتبه اول استان را به خود اختصاص داد.

وی تعداد واجدین شرایط اخذ رای در دوره دهم انتخابات مجلس در مازندران را ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار نفر اعلام کرده که حدود ۷۲ درصد در این رویداد سیاسی شرکت کردند.

حسن نژاد تعداد شعب اخذ رای را در دوره دهم سه هزار و ۴۸ حوزه اعلام کرده است.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری